BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YS0703.03Geleneksel Türk SporlarıSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Geleneksel Türk sporlarımızın tarihi boyutu, sosyo-kültürel durumun değerlendirilmesi ve yeni yaklaşım biçimlerinin tartışılması, seçilmiş geleneksel sporların (güreş, cirit, binicilik, kızak vb.) Uygulanması, düzenlenmesi ve öğretilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ömer Faruk AKSOY
Öğrenme Çıktıları
1Spesifik olarak Türklerde sporun doğuş nedenlerini bilir.
2Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutunu açıklayabilir.
3Geleneksel Türk sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemini açıklayabilecektir.
4Spor branşlarının doğuşu ve ilerleyişini açıklayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu; Geleneksel Türk sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemi Seçilmiş geleneksel Türk sporlarının uygulanması, organizasyonu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu
2Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu
3Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu
4Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu
5Branşlar özelinde doğuş nedenleri
6Branşlar özelinde doğuş nedenleri
7Branşlar özelinde doğuş nedenleri
8Ara sınav
9Geleneksel Türk sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemi
10Geleneksel Türk okçuluğu uygulaması
11Geleneksel Türk okçuluğu uygulaması
12Geleneksel Türk okçuluğu uygulaması
13Cirit uygulaması
14Cirit uygulaması
15Cirit uygulaması
16Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yıldıran, İ., (1999). Kavramsal Ve Fonksiyonel Açıdan Türklerde Yorga/Rahvan Biniciliğin Tarihsel Gelişimi Ve Türkiye?de Geliştirme Perspektifleri, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, IV, 2, Ss:43?58. Yıldıran, İ., (1999). Geleneksel Yağlı Güreşlerin, Kültürel, Yapısal Ve Bilimsel Açıdan Modern Minder Güreşleriyle Farklılıklarının Değerlendirilmesi, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2, Ss:43?58. Kahraman, A., (1995). Osmanlı Devletinde Spor, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1697, S:124-163, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik6212
Bireysel Çalışma10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1213131
ÖÇ2121112
ÖÇ3112121
ÖÇ4111211
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek