Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YS0703.03 | Geleneksel Türk Sporları | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Geleneksel Türk sporlarımızın tarihi boyutu, sosyo-kültürel durumun değerlendirilmesi ve yeni yaklaşım biçimlerinin tartışılması, seçilmiş geleneksel sporların (güreş, cirit, binicilik, kızak vb.) Uygulanması, düzenlenmesi ve öğretilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ömer Faruk AKSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Spesifik olarak Türklerde sporun doğuş nedenlerini bilir. | 2 | Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutunu açıklayabilir. | 3 | Geleneksel Türk sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemini açıklayabilecektir. | 4 | Spor branşlarının doğuşu ve ilerleyişini açıklayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu;
Geleneksel Türk sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemi
Seçilmiş geleneksel Türk sporlarının uygulanması, organizasyonu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu | | | 2 | Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu | | | 3 | Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu | | | 4 | Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu | | | 5 | Branşlar özelinde doğuş nedenleri | | | 6 | Branşlar özelinde doğuş nedenleri | | | 7 | Branşlar özelinde doğuş nedenleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Geleneksel Türk sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemi | | | 10 | | Geleneksel Türk okçuluğu uygulaması | | 11 | | Geleneksel Türk okçuluğu uygulaması | | 12 | | Geleneksel Türk okçuluğu uygulaması | | 13 | | Cirit uygulaması | | 14 | | Cirit uygulaması | | 15 | | Cirit uygulaması | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yıldıran, İ., (1999). Kavramsal Ve Fonksiyonel Açıdan Türklerde Yorga/Rahvan Biniciliğin Tarihsel Gelişimi Ve Türkiye?de Geliştirme Perspektifleri, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, IV, 2, Ss:43?58.
Yıldıran, İ., (1999). Geleneksel Yağlı Güreşlerin, Kültürel, Yapısal Ve Bilimsel Açıdan Modern Minder Güreşleriyle Farklılıklarının Değerlendirilmesi, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2, Ss:43?58.
Kahraman, A., (1995). Osmanlı Devletinde Spor, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1697, S:124-163, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 6 | 2 | 12 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|