|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SDG.8 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının resmi (formal) program ve örtük program kavramları odağında program türlerine (resmi, işlevsel, ihmal edilen, ekstra ve örtük program, vb.); örtük program ve resmi programların, uygulama sürecine yansıtılmasında olası benzerlik ve farklılıkların çeşitli faktörler açısından (bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri, öğretmen kimliği, okul iklimi, sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinlikler vb.) doğurgularına ve öğretme-öğrenme sürecinin örtük program bilinciyle tasarlanmasına ilişkin bilgi, beceri ve farkındalık kazanmalarını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Onur ŞİPAL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Örtük program ve diğer program türlerini (resmi, işlevsel, ihmal edilen, ekstra ve örtük program) açıklayabilme. | 2 | Örtük program ile diğer program türleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilme. | 3 | Öğrenme-öğretme sürecini örtük program bilinciyle tasarlayabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Öğretim programı kavramına ilişkin kuramsal temeller, eğitimde resmi (formal) program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; program türleri, örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitim, öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar | | | 2 | Program ile ilgili temel kavramlar | | | 3 | Program türleri (Resmi, işlevsel, ihmal edilen, ekstra, ulaşılan/değerlendirilen, örtük programlar) | | | 4 | Örtük programın bileşenleri | | | 5 | Örtük programla ilgili yaklaşımlar | | | 6 | Öğrenme öğretme sürecinde örtük programın yansımaları
| | | 7 | Bilişsel alan öğrenmelerinde örtük programın yansımaları
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Duyuşsal alan öğrenmelerinde örtük programın yansımaları
| | | 10 | Okul ortamında örtük programın yansımaları
| | | 11 | Okulda program dışı sosyal ve kültürel etkinlikler ve örtük program
| | | 12 | Okulda program dışı sportif ve sanatsal etkinlikler ve örtük program
| | | 13 | Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler
| | | 14 | Proje hazırlık çalışmaları
| | | 15 | Proje sunumları
| | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | -Apple, M. W. (2012). Eğitim ve İktidar (2.baskı). (Çev. E.Bulut). İstanbul: Kalkedon Yayınları
-Apple, M. W. (2017). Eğitim toplumu değiştirebilir mi? (Çev. Ed. Şakir Çınkır). Ankara: Anı Yayıncılık
-Beane, J. A & Apple M. W. (2011). Demokratik Okullar (Çev. M.Sarı). Ankara: Dipnot Yayıncılık
-Bilen, M. (2014). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Yargı Yayınevi
-Çengel, M. & Türkoğlu, A. (2016). Analysis through hidden curriculum of peer relations in two different classes with positive and negative classroom climates. Educational Sciences: Theory & Practice, 16, 1893?1919.
-Çobanoğlu, R. & Engin-Demir, C. (2014). The visible side of the hidden curriculum in schools. Elementary Education Online, 13(3), 776-786 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 | Ev Ödevi | 15 | 2 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|