|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT412B2.40 | Sporun Sosyal Psikolojisi | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Spordaki sosyal oluşumların psikolojik boyutunu açığa çıkartmak, sporda gruplar arası (seyirci-sporcu, hakem-seyirci, medya-seyirci, kulüp başkanları-seyirci, grup liderleri-seyirci) ilişkilerini analiz ve sentez edebilmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dersin sonunda müsabaka öncesi, anı ve sonrasında psikolojik hazırlığı ve meydana gelen psikolojik problemlerin giderilmesinde başarı sağlanması |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Sporun Sosyal Psikoloji ile ilişkisi, Türkiye’de Sosyal Psikoloji ve beklentileri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Spor ve Sosyal Psikoloji İlişkisi, Türkiye’de Sosyal Psikoloji ve beklentiler. | | | 2 | Grupların oluşmasına yol açan nedenler. | | | 3 | Normlar, Yapısal özellikleri, Türleri, Oluşması. | | | 4 | Çoğunluk ve azınlık etkileri, Grup liderliği ve iletişim, Grup baskısı, Rol farklılaşması. | | | 5 | Kalıp yargıların bazı özellikler | | | 6 | Uyma davranışı veya çoğunluğunetkisi, Azınlığın çoğunluğa etkisi, Grup üyeliği | | | 7 | Gruplar arası karar alma, grup kutuplaşması, kutuplaşmayla ilgili teorik yaklaşımlar | | | 8 | Değerlendirme | | | 9 | Grup üyeliği ve sosyal kimlik, kimlik kaybı, kimsizlikleşme | | | 10 | Heyecan, Ayırt edilmesi, genel sonuçlar, saldırganlık | | | 11 | Tırmanan çatışma kuramı, Gruplarda söz birliği, Karşılıklı önleyicilik kuramı | | | 12 | Liderliğin tanımı ve tarihsel gelişimi | | | 13 | Liderlik türleri, Grup liderlikleri | | | 14 | Değerlendirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kuru,E.,Spor Psikolojisi, Gazi Basımevi, Ankara,2000.-Barlas,T.,İsen,G.,Batmaz,V.,Ben ve Toplum Sosyal Psikoloji-1,Teori Yayınları ,Sosyoloji ,1985.-Social Psychology İn Sport, Editors:Jowett,S.,Lavallee,D.,Human Kinetics, Champaign,2007. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 | Final Sınavı | 1 | 45 | 45 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|