|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT412B2.25 | Spor Tesisleri Planlama ve İşletmesi | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Genel olarak işletme tanım ve anlamı ile birlikte spor işletmelerinin tanım ve anlamlarının, spor işletmelerinin ortaya çıkış nedenlerine, Spor işletmelerinin tarihçesine, sporun kalkınmasında spor işletmelerinin önemine, işletme tür ve çeşitlerine, kimlerin spor işletmesi kurabileceklerine ait bilgiler ile, Spor işletmelerinin fonksiyon ve ilkeleri, özelliklerine dair bilgilerin öğretilmesi, spor işletmelerinin kuruluş ve işleyiş biçimlerinin, toplum ile spor işletmelerinin ilişkilerinin incelenmesi ve birbirlerinden beklentilerinin belletilmesi, bu dersin amaç ve hedefleridir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Spor işletmelerinin tanımlarını bilir, amacını,tarihçesi ile ilgili açıklamalar yapabilir.; | 2 | Spor işletmeleri ile ilgili kavramları anlar ve diğer bilim dalları ile ilişkilendir.; | 3 | Spor tesis ve işletmelerinin özelliklerine ait gerekli bilgileri taşır.; | 4 | Spor işletmeciliği mesleği ve müteşebbis ruhlu olma bilgilerini kazanır.; | 5 | İyi bir spor işletmesinde olması gereken özellikleri öğrenir.; |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Genel olarak işletme tanım ve anlamı ile birlikte spor işletmelerinin tanım ve anlamlarının, spor işletmelerinin ortaya çıkış nedenlerine, Spor işletmelerinin tarihçesine, sporun kalkınmasında spor işletmelerinin önemine, işletme tür ve çeşitlerine, kimlerin spor işletmesi kurabileceklerine ait bilgiler ile, Spor işletmelerinin fonksiyon ve ilkeleri, özelliklerine dair bilgilerin öğretilmesi, spor işletmelerinin kuruluş ve işleyiş biçimlerinin, toplum ile spor işletmelerinin ilişkilerinin incelenmesi ve birbirlerinden beklentilerinin belletilmesi, bu dersin amaç ve hedefleridir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İşletmeye Ait Genel Kavramlar (Tanışma, Dersi Tanıtma, Dersin Gerekliliğini, Önemini, Beklentilerini Anlatma). | | | 2 | Spor İşletmelerinin Tarihçesi, Tanımları. | | | 3 | Genel Olarak İşletmenin Temel Bilgilerinden Hareket Ederek, Spor İşletme Bilgileri üzerinde yapılan çalışmalar. | | | 4 | Spor İşletmelerinin Çeşitleri Ve Özellikleri. | | | 5 | Spor İşletmelerinin Kuruluş Nedenleri Ve İşletme Çeşitleri. | | | 6 | Spor İşletmelerinin Amaçları. | | | 7 | Spor İşletmelerinde İnsan Unsuru. | | | 8 | Spor İşletmelerinin Konuları Ve İlgili Bilim Dalları. | | | 9 | Spor İşletmelerinin Temel(Esas) Fonksiyonları. | | | 10 | Spor İşletmelerinin Yardımcı Fonksiyonları. | | | 11 | Spor İşletmelerinin İlkeleri ( Rasyonalite=Akılcılık=Ekonomiklik). | | | 12 | Spor İşletmelerinin İlkeleri (Prodüktivite). | | | 13 | Spor İşletmelerinin İlkeleri (Rentebilite). | | | 14 | Spor İşletmeleri İle Toplum İlişkileri. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ.,’’Spor Şurası’’ ANKARA-1994-1999.
2-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ.,’’Sporda On Yıl’’ ANKARA-1985-1994.
3-BEDEN TERBİYESİ VE SPOR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN, ANKARA-(21.5.1986 Tarihli kanun:3289 ).
4-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ, ’’Yönetmelikler’’ ANKARA-1995.
5-ÇANKAYA, Cemali,’’Sporda Başarı Kıstasları’’ (Doktora Tezi), İSTANBUL-1996.
6-ÇANKAYA,Cemali.,’’ Spor Tesisleri İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon’’ (Yayınlanmamış Ders Notlarım).1994.
7-ÇANKAYA,Cemali.,’’Spor Tesisleri İşletmelerinde Eğitim Sorunları ve Çözüm Yolları’’.Yüksek Lisans Tezi),BURSA-1988.
8-EFİL,İsmail.,’’İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon’’BURSA-1987.
9-İŞCAN,Fehmi.,’’Türklerde Spor’’ANKARA-1988.
10-KARAMAN,Akif.,’’Osmanlı Devletinde Spor’’ANKARA-1995.
11-MİLLİ EĞİTİM GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI BEDEN TERBİYESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.,’’3074 Sayılı Akaryakıt Tüketim Vergisi Kanunu Gereğince Yapılacak Spor Tesisleri Açıklama Rehberi’’ANKARA-1985.
12-MUCUK.,’’İsmet, Modern İşletmecilik’’ İSTANBUL-1987.
13-SÜMER,Rıza.,’’Sporda demokrasi’’ ANKARA-1989.
14-ŞIPAL,M.,Can.,’’Oyun daha çok Bir Beden Faaliyetidir’’ANKARA-1985.
15-TAYGA,Yunus.,’’Türk Spor Tarihine Genel Bakış’’ANKARA. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 | Final Sınavı | 1 | 45 | 45 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|