BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT412B2.25Spor Tesisleri Planlama ve İşletmesiSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Genel olarak işletme tanım ve anlamı ile birlikte spor işletmelerinin tanım ve anlamlarının, spor işletmelerinin ortaya çıkış nedenlerine, Spor işletmelerinin tarihçesine, sporun kalkınmasında spor işletmelerinin önemine, işletme tür ve çeşitlerine, kimlerin spor işletmesi kurabileceklerine ait bilgiler ile, Spor işletmelerinin fonksiyon ve ilkeleri, özelliklerine dair bilgilerin öğretilmesi, spor işletmelerinin kuruluş ve işleyiş biçimlerinin, toplum ile spor işletmelerinin ilişkilerinin incelenmesi ve birbirlerinden beklentilerinin belletilmesi, bu dersin amaç ve hedefleridir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Spor işletmelerinin tanımlarını bilir, amacını,tarihçesi ile ilgili açıklamalar yapabilir.;
2Spor işletmeleri ile ilgili kavramları anlar ve diğer bilim dalları ile ilişkilendir.;
3Spor tesis ve işletmelerinin özelliklerine ait gerekli bilgileri taşır.;
4Spor işletmeciliği mesleği ve müteşebbis ruhlu olma bilgilerini kazanır.;
5İyi bir spor işletmesinde olması gereken özellikleri öğrenir.;
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Genel olarak işletme tanım ve anlamı ile birlikte spor işletmelerinin tanım ve anlamlarının, spor işletmelerinin ortaya çıkış nedenlerine, Spor işletmelerinin tarihçesine, sporun kalkınmasında spor işletmelerinin önemine, işletme tür ve çeşitlerine, kimlerin spor işletmesi kurabileceklerine ait bilgiler ile, Spor işletmelerinin fonksiyon ve ilkeleri, özelliklerine dair bilgilerin öğretilmesi, spor işletmelerinin kuruluş ve işleyiş biçimlerinin, toplum ile spor işletmelerinin ilişkilerinin incelenmesi ve birbirlerinden beklentilerinin belletilmesi, bu dersin amaç ve hedefleridir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İşletmeye Ait Genel Kavramlar (Tanışma, Dersi Tanıtma, Dersin Gerekliliğini, Önemini, Beklentilerini Anlatma).
2Spor İşletmelerinin Tarihçesi, Tanımları.
3Genel Olarak İşletmenin Temel Bilgilerinden Hareket Ederek, Spor İşletme Bilgileri üzerinde yapılan çalışmalar.
4Spor İşletmelerinin Çeşitleri Ve Özellikleri.
5Spor İşletmelerinin Kuruluş Nedenleri Ve İşletme Çeşitleri.
6Spor İşletmelerinin Amaçları.
7Spor İşletmelerinde İnsan Unsuru.
8Spor İşletmelerinin Konuları Ve İlgili Bilim Dalları.
9Spor İşletmelerinin Temel(Esas) Fonksiyonları.
10Spor İşletmelerinin Yardımcı Fonksiyonları.
11Spor İşletmelerinin İlkeleri ( Rasyonalite=Akılcılık=Ekonomiklik).
12Spor İşletmelerinin İlkeleri (Prodüktivite).
13Spor İşletmelerinin İlkeleri (Rentebilite).
14Spor İşletmeleri İle Toplum İlişkileri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ.,’’Spor Şurası’’ ANKARA-1994-1999. 2-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ.,’’Sporda On Yıl’’ ANKARA-1985-1994. 3-BEDEN TERBİYESİ VE SPOR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN, ANKARA-(21.5.1986 Tarihli kanun:3289 ). 4-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ, ’’Yönetmelikler’’ ANKARA-1995. 5-ÇANKAYA, Cemali,’’Sporda Başarı Kıstasları’’ (Doktora Tezi), İSTANBUL-1996. 6-ÇANKAYA,Cemali.,’’ Spor Tesisleri İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon’’ (Yayınlanmamış Ders Notlarım).1994. 7-ÇANKAYA,Cemali.,’’Spor Tesisleri İşletmelerinde Eğitim Sorunları ve Çözüm Yolları’’.Yüksek Lisans Tezi),BURSA-1988. 8-EFİL,İsmail.,’’İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon’’BURSA-1987. 9-İŞCAN,Fehmi.,’’Türklerde Spor’’ANKARA-1988. 10-KARAMAN,Akif.,’’Osmanlı Devletinde Spor’’ANKARA-1995. 11-MİLLİ EĞİTİM GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI BEDEN TERBİYESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.,’’3074 Sayılı Akaryakıt Tüketim Vergisi Kanunu Gereğince Yapılacak Spor Tesisleri Açıklama Rehberi’’ANKARA-1985. 12-MUCUK.,’’İsmet, Modern İşletmecilik’’ İSTANBUL-1987. 13-SÜMER,Rıza.,’’Sporda demokrasi’’ ANKARA-1989. 14-ŞIPAL,M.,Can.,’’Oyun daha çok Bir Beden Faaliyetidir’’ANKARA-1985. 15-TAYGA,Yunus.,’’Türk Spor Tarihine Genel Bakış’’ANKARA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14545
Final Sınavı14545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek