|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT412B2.16 | Örgütsel Davranış | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Örgütsel ortamda insan davranışına ilişkin temel kavramları anlama, yorumlama; davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz ederek çözümleyebilme ve öneriler geliştirebilme | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Örgütlerde insan davranışını açıklayabilme
2 Örgütsel başarıyı geliştirici davranış biçimlerini ayırt edebilme
3 Örgütsel tutumları analiz edebilme
4 Örgütsel davranış ile ilgili kuramsal bilgileri davranışsal ve yönetsel sorunlara uygulayabilme
5 Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup, örgüt düzeyinde analiz edebilme |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Örgütsel Davranışın Temelleri (tanımı, önemi, yaklaşımları ve varsayımları)
2 Güdüleme
3 İş Doyumu
4 Örgütsel İletişim (tanımı, önemi, türleri)
5 Örgütsel İletişim (örgüt yapısı ve iletişim, doğal iletişim)
6 Liderlik (tanımı, önemi, liderlik kuramları)
7 Liderlik (liderlikte güncel yaklaşımlar)
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 İş Tasarımı (tanımı, önemi, teknikleri)
11 İş Tasarımı (iş rotasyonu, iş genişletme ve iş zenginleştirme ve davranış ilişkisi)
12 Örgütsel Değişim (tanımı, önemi, türleri, planlı değişim süreci)
13 Örgütsel Değişim (planlı değişim ve değişime direnç; tanımı ve önlenmesi)
14 Örgüt Kültürü | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Örgütsel Davranışın Temelleri (tanımı, önemi, yaklaşımları ve varsayımları) | | | 2 | Güdüleme | | | 3 | İş Doyumu | | | 4 | Örgütsel İletişim (tanımı, önemi, türleri) | | | 5 | Örgütsel İletişim (örgüt yapısı ve iletişim, doğal iletişim) | | | 6 | Liderlik (tanımı, önemi, liderlik kuramları) | | | 7 | Liderlik (liderlikte güncel yaklaşımlar) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İş Tasarımı (tanımı, önemi, teknikleri) | | | 10 | İş Tasarımı (iş rotasyonu, iş genişletme ve iş zenginleştirme ve davranış ilişkisi) | | | 11 | Örgütsel Değişim (tanımı, önemi, türleri, planlı değişim süreci) | | | 12 | Örgütsel Değişim (tanımı, önemi, türleri, planlı değişim süreci) | | | 13 | Örgütsel Değişim (planlı değişim ve değişime direnç; tanımı ve önlenmesi) | | | 14 | Örgüt Kültürü | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 | Final Sınavı | 1 | 45 | 45 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|