BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT411B2.07Egzersiz Reçetesi ve UygulamalarıSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Farklı gruplara yönelik (yaş, sağlık durumu vb.) egzersiz reçetesi hazırlanmasında ve egzersiz programlarının uygulanmasında dikkate alınması gereken temel fizyolojik prensipleri sunmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Farklı gruplarda yaşam boyu sağlığın geliştirilmesi ve korunmasında egzersizin rolünü açıklar
2Egzersize katılımın riskli ve kesinlikle kontraendike olduğu durumları tanımlar
3Sağlığı geliştirmek amacıyla bireysel bir egzersiz programını planlar
4Bir egzersiz programının başlıca unsurlarını (ısınma, aerobik bölüm, soğuma, kuvvet, dayanıklılık ve esneklik gibi) tanımlar ve bir egzersiz seansında bu unsurları uygun şekilde sıralar
5Bazı kronik hastalıklarda (obezite, tip 2 diyabet, osteoporoz, hipertansiyon vb.) bireysel bir egzersiz programının planlanmasında dikkate alınması gereken prensipleri tanımlar
6Sağlıklı ve kronik hastalığı olan bireylerde egzersiz programının ilerletilmesinde egzersiz süresi, şiddeti, tip ve sıklığında nasıl değişiklik yapılması gerektiğini açıklar
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Yaşam boyu sağlığın geliştirilmesi ve korunması, bazı kronik hastalıklarda uygulanması gereken kardiyovasküler ve direnç egzersiz programlarının ardında yatan bilimsel gerçeklerin tartışılmasını içerir. Derste egzersiz reçetesi ile ilgili teorik bilgi yanı sıra farklı gruplar ve sık görülen hastalıklara ilişkin vaka sunumlarına yer verilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sağlık ve Hastalık Durumlarında Fiziksel Aktivite ve Fiziksel Uygunluk
2Egzersize Katılım Öncesi Sağlık Taraması ve Risk Sınıflandırması
3Fiziksel Uygunluğun Değerlendirilmesi ve Egzersiz Reçetesi Hazırlamanın Prensipleri
4Bir Egzersiz Seansının Bölümleri ve Programın İlerleme Prensipleri
5Egzersiz Programlama: Kardiyorespiratur Kapasitenin Geliştirilmesi
6Egzersiz Programlama: Kas Kuvveti ve Dayanıklılığının Geliştirilmesi
7Ara sınav
8Esnekliğin Geliştirilmesi için Egzersiz Önerileri
9Tip 2 Diyabetiklerde Egzersiz Programlama
10Hipertansiflerde Egzersiz Programlama
11Kemik Kuvvetinin Geliştirilmesi ve Osteoporozda Egzersiz Programlama
12Vücut Ağırlığının Kontrolünde Egzersiz Programlama
13Yaşlılarda Egzersiz Programlama
14Genel sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. ACSM?s Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription, 4th edition. Lippincott Williams and Wilkins. 2. Woolf-MayK. (2006). Exercise Prescription - The Physiological Foundations: A Guide for Health, Sport and Exercise Professionals, 1st Edition, Churchill Livingstone. 3. Heyward WH (2002). Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription, Human Kinetics.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14545
Final Sınavı14545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
ÖÇ6       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek