BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT314B2.24Spor Tarihi ve Türk Spor TeşkilatıSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk spor teşkilatının yapı ve işleyişinin tanımlanması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türk spor teşkilatlanma yapısı hakkında detaylı bilgiye sahip olma.
2Kamu yönetimi alanında adalet, eşitlik, sosyal haklar gibi değerler konusunda bilinçlenme
3Kamu yönetimi alanında değişmeleri ve gelişmeleri anlayabilme
4Edindiği bilgileri iş yaşamında uygulayabilme
5Kamu yönetimi örgüt ve işleyiş sorunlarını fark edebilme, değerlendirebilme
6Kamu yönetimi alanında kuramsal, tarihsel ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri disiplinler arası kullanabilme.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Türk sporunun tarihsel gelişimi, günümüz spor kuruluşları, federasyonların yapısı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kamu yönetimi ve temel kavramların tanımı.
2Türk spor teşkilatının yapısı ve yapısal özellikleri.
3Türkiye’nin Gençlik ve Spor Politikasında Gençlik.
4Türkiye’nin Gençlik ve Spor Politikasında Spor.
5Türk Spor Yönetimi Kronolojisi.
6Gençlik ve Spor Bakanlığının Teşkilatlanma Yapısı.
7Spor Genel Müdürlüğü ve işleyişi.
8Ara sınav
9Bağımsız spor federasyonları, kuruluş ve işleyişi.
10TMOK – Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi.
11Spor Faaliyetlerinde Ödüllendirme – Ödül Yönetmeliği.
12Spor Toto Teşkilat Başkanlığı ve işleyişi.
13Yerel Yönetimler ve spor (Belediyeler, İl Özel İdareler ve Valilikler). Amatör Spor Kulüpleri Konfederasyonu yapısı.
14Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gözübüyük Ş., (20010). Türkiye’nin Yönetim Yapısı, Ankara:Turhan Kitabevi 2. Fişek, K.,(1998) Dünya’da ve Türkiye’de Spor Yönetimi, Bağırgan Yayınevi, Tıpkı Basım, Ankara. 3. Cankalp, M.,(2002) Sporda Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayınları, Ankara 4. John Beech, Simon Chadwick (2004) The Business of Spor Management, Prentice Hall 5. Packianathan Chelladurai, Shannon Kerwin (2017) Human Resource Management in Sport and Recreation, 6. Sunay, H.,(2009) Spor Yönetimi, Gazi Kitapevi, Ankara. 7. Ming Li, Eric W. MacIntosh, Gonzalo A. Bravo (2012) International Sport Management, Human Kinectics 8. Aygen Aytaç (2008) Birleşmiş Milletler (UN) Türkiye 2008 İnsani Gelişme Raporu, Desen Ofset, Ankara. 9. Nurhan Yentürk, Yörük Kurtaran, Gülesin Nemutlu (2008) Türkiye'de gençlik çalışması ve politikaları, Bilgi İletişim Grubu Yayıncılık, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14545
Final Sınavı14545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
ÖÇ6       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek