BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT314B2.16Örgütsel DavranışSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Örgütsel ortamda insan davranışına ilişkin temel kavramları anlama, yorumlama; davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz ederek çözümleyebilme ve öneriler geliştirebilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Örgütlerde insan davranışını açıklayabilme 2 Örgütsel başarıyı geliştirici davranış biçimlerini ayırt edebilme 3 Örgütsel tutumları analiz edebilme 4 Örgütsel davranış ile ilgili kuramsal bilgileri davranışsal ve yönetsel sorunlara uygulayabilme 5 Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup, örgüt düzeyinde analiz edebilme
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Örgütsel Davranışın Temelleri (tanımı, önemi, yaklaşımları ve varsayımları) 2 Güdüleme 3 İş Doyumu 4 Örgütsel İletişim (tanımı, önemi, türleri) 5 Örgütsel İletişim (örgüt yapısı ve iletişim, doğal iletişim) 6 Liderlik (tanımı, önemi, liderlik kuramları) 7 Liderlik (liderlikte güncel yaklaşımlar) 8 Ara Sınav 9 Ara Sınav 10 İş Tasarımı (tanımı, önemi, teknikleri) 11 İş Tasarımı (iş rotasyonu, iş genişletme ve iş zenginleştirme ve davranış ilişkisi) 12 Örgütsel Değişim (tanımı, önemi, türleri, planlı değişim süreci) 13 Örgütsel Değişim (planlı değişim ve değişime direnç; tanımı ve önlenmesi) 14 Örgüt Kültürü
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Örgütsel Davranışın Temelleri (tanımı, önemi, yaklaşımları ve varsayımları)
2Güdüleme
3İş Doyumu
4Örgütsel İletişim (tanımı, önemi, türleri)
5Örgütsel İletişim (örgüt yapısı ve iletişim, doğal iletişim)
6Liderlik (tanımı, önemi, liderlik kuramları)
7Liderlik (liderlikte güncel yaklaşımlar)
8Ara Sınav
9İş Tasarımı (tanımı, önemi, teknikleri)
10İş Tasarımı (iş rotasyonu, iş genişletme ve iş zenginleştirme ve davranış ilişkisi)
11Örgütsel Değişim (tanımı, önemi, türleri, planlı değişim süreci)
12Örgütsel Değişim (tanımı, önemi, türleri, planlı değişim süreci)
13Örgütsel Değişim (planlı değişim ve değişime direnç; tanımı ve önlenmesi)
14Örgüt Kültürü
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14545
Final Sınavı14545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek