|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT311B2.34 | Sporda Performans Testleri ve Değerlendirilmesi | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, öğrencinin test yapmanın önemini, kurallarını, egzersiz protokollerini, egzersiz yoğunluğunu belirleme metotlarını, testlerin amaçlarını, alan ve laboratuar testlerini teorik ve pratik olarak öğrenmesi ve uygulamasına yardımcı olmaktır | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Beden eğitimi ve spor alanında ölçme ve değerlendirmenin önemini açıklayabilme | 2 | Çeşitli kapasite testlerini test protokollerini kullanarak uygulayabilme | 3 | Yapılan testleri normlandırabilme | 4 | Testlerin sonuçlarını yorumlayabilme | 5 | Çeşitli yaş gruplarına uygun testler uygulayabilme |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Test yapmanın amacı önemi ölçme ve değerlendirme | | | 2 | Aerobik güç testleri,amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi. | | | 3 | Anaerobik güç testleri,amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi. | | | 4 | Kuvvet testleri amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi. | | | 5 | Esneklik testleri amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi. | | | 6 | Vücut yağı ölçüm metotları, amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi. | | | 7 | Solunum kapasite testleri, kan basıncı ölçümü, önemi, uygulanışı, normlandırılması | | | 8 | Reaksiyon zamanı testleri amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi. | | | 9 | Koordinasyon testleri amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi. | | | 10 | EKG, EMG ölçümleri amaçları, önemi, uygulanışları | | | 11 | Antropometrik testler, çap uzunluk çevre ölçümleri amaçları, önemi, uygulanışları | | | 12 | Eurofit esneklik, denge ve motorik testler amaçları, önemi, uygulanışları, sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi. Çocuk ve yaşlılara uygulanabilecek testler | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Özer, K. (2006). Fiziksel Uygunluk, 2. baskı, Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
Howley, T.E., & Franks, D.B. (1997). Health and Fitness Instructor s Handbook. 3rd Ed. Human Kinetics: USA.
Morrow, JR., Jackson AW, Disch, JG., & Mood, DP. (1995). Measurement and Evaluation in Human Performance. Human Kinetics: Campaign, IL.
Özkara, A. (2002). Futbolda Testler. Ankara: İlksan Matbaacılık.
Sevim, Y. (2002). Antrenman Bilgisi. Ankara: Nobel.
Tamer, K. (1991). Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. Ankara: Gökçe. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 | Final Sınavı | 1 | 45 | 45 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|