|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT311B2.13 | Karşılaştırmalı Antrenör Eğitim Programları | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu derste, Karşılaştırmalı antrenör eğitiminin tanımı, amaçları,
antrenör eğitiminde etkin olan faktörlerin incelenmesi, Türk spor
örgütlenmesinin bazı ülkelerle karşılaştırmalı olarak incelenmesi,
Türkiye’de spor eğitimine yönelik politikalar, Türkiye’de ve bazı
ülkelerde sporcu, antrenör, beden eğitimi ve spor öğretmeni ile spor
yöneticisi yetiştirme sistemlerinin karşılaştırarak incelemesi
amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | KARŞILAŞTIRMALI ANTRENÖR EĞİTİMİNE GİRİŞ
(2) TÜRK SPOR SİSTEMİNİN YAPILANDIRILMASI VE BAZI ÜLKELERLE KARŞILAŞTIRILMASI
(3) HÜKÜMET PROGRAMLARI VE ANTRENÖR EĞİTİMİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
KALKINMA PLANLARINDA SPOR VE ANTRENÖR EĞİTİMİ
(4) KALKINMA PLANLARINDA SPOR VE ANTRENÖR EĞİTİMİ
ANTRENÖRÜN TANIMI ÖNEMİ VE ANTRENÖRLÜK MESLEĞİ
SGM SPOR EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN ANTRENÖR EĞİTİM YÖNETMELİĞİ
TÜRK SPOR ÖRGÜTLENMESİNİN BAZI AVRUPA ÜLKELERİ İLE KARŞILAŞTIRILMASI
SPOR YÖNETİCİLERİNİN YETİŞTİRİLMESİ SPOR YÖNETİCİLİĞİ MESLEK MİDİR?
TÜRKİYE'DE VE DÜNYA'DA SPOR YÖNETİCİLERİNİN YETİŞTİRİLMESİ
(9)TÜRKİYEDE VE DÜNYADA SPOR YÖNETİCİLERİNİN YETİŞTİRLMESİ
BAZI YABANCI ÜLKELERDE UYGULANAN ANTRENÖR EĞİTİMİ PROGRAMLARI İLE TÜRKİYE'DE UYGULANAN PROGRAMLARIN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı antrenör eğitimine giriş, Türk spor sisteminin
yapılandırılması ve bazı ülkelerle karşılaştırılması, Hükümet
programları ve antrenör eğitimi, Kalkınma planları ve antrenör eğitimi,
antrenörün tanımı önemi ve antrenörlük mesleği, Spor Genel
Müdürlüğü Spor Eğitimi Dairesi Başkanlığınca uygulanan antrenör
eğitim programları, Türkiye ve Dünya’da spor yöneticilerinin
yetiştirilmesi, Türkiye’de spor eğitimine ilişkin politikalar beden eğitimi
öğretmeninin yetiştirilmesi, Amerika Birleşik Devletlerinde spor ve
yapılanması, Amerika Birleşik Devletleri ile Türkiye’de uygulanan
antrenör eğitim sistemlerinin karşılaştırılması, Uluslar arası voleybol
federasyonu ile Türkiye voleybol federasyonunun karşılaştırılması | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | KARŞILAŞTIRMALI ANTRENÖR EĞİTİMİNE GİRİŞ | | | 2 | TÜRK SPOR SİSTEMİNİN YAPILANDIRILMASI VE BAZI ÜLKELERLE KARŞILAŞTIRILMASI | | | 3 | HÜKÜMET PROGRAMLARI VE ANTRENÖR EĞİTİMİ | | | 4 | KALKINMA PLANLARINDA SPOR VE ANTRENÖR EĞİTİMİ | | | 5 | ANTRENÖRÜN TANIMI ÖNEMİ VE ANTRENÖRLÜK MESLEĞİ | | | 6 | SGM SPOR EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN ANTRENÖR EĞİTİM YÖNETMELİĞİ | | | 7 | TÜRK SPOR ÖRGÜTLENMESİNİN BAZI AVRUPA ÜLKELERİ İLE KARŞILAŞTIRILMASI | | | 8 | SPOR YÖNETİCİLERİNİN YETİŞTİRİLMESİ SPOR YÖNETİCİLİĞİ MESLEK MİDİR? | | | 9 | TÜRKİYE'DE VE DÜNYA'DA SPOR YÖNETİCİLERİNİN YETİŞTİRİLMESİ | | | 10 | TÜRKİYE'DE SPOR EĞİTİMİNE YÖNELİK POLİTİKALAR VE BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİNİN YETİŞTİRİLMESİ | | | 11 | BAZI YABANCI ÜLKELERDE UYGULANAN ANTRENÖR EĞİTİMİ PROGRAMLARI İLE TÜRKİYE'DE UYGULANAN PROGRAMLARIN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ | | | 12 | AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİNDE SPOR VE YAPILANMASI | | | 13 | KARŞILAŞTIRMALI ANTRENÖR EĞİTİM PROGRAMLARI AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ İLE TÜRKİYE'DE UYGULANAN ANTRENÖR EĞİTİM SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI | | | 14 | ULUSLARARASI VOLEYBOL FEDERASYONU (FIVB) YAPISI İLE ULUSAL VOLEYBOL FEDERASYONUNUN (TVF) KARŞILAŞTIRILMASI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Demirel, Ö., (1994), Karşılaştırmalı Eğitim, PEGEM Yayınları, Ankara.
Sevim,Y., Tuncel,F.,Erol, E.,Sunay,H.,(2001) Antrenör Eğitimi ve İlkeleri,
Gazi Büro Basım ‘.Geliştirilmiş Baskı. Ankara.
Demirel, Ö., (1994), Karşılaştırmalı Eğitim, PEGEM Yayınları, Ankara.
Sunay, H.,(1997) GSGM tarafından Uygulanan Antrenör Eğitim
Programlarının Değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve
Spor Bilimleri Dergisi, II, 4, Ankara.
Sunay, H. (2019). Sporda Organizasyon, 3. Baskı, Gazi Kitabevi,
Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 | Final Sınavı | 1 | 45 | 45 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|