Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT311B2.09 | Fair Play | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Antik ve modern çağlarda Fair Play anlayışını ve gelişimini, Formal ve informal Fair Play davranışlarını, Fair Play'e uygun davranmayı zorlaştıran bireysel ve toplumsal faktörleri, okul beden eğitimi ve Fair Play ilişkisini,fair Play'in Türkiye'deki görünümünü ve geliştirme perspektiflerini açıklamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fair Play anlayışının oluşum ve gelişim süreçlerini, problemlerini ve okul beden eğitimindeki rolü ve önemini açıklar. | 2 | Fair Play anlayışının tarihsel gelişimini açıklar | 3 | Fair Playin günümüz spor uygulamalarındaki görünümünü yorumlar | 4 | Beden eğitimi dersinde fair play anlayışını geliştirme yöntemlerinden örnekler verir |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Fair Play'in tarihsel gelişimi, Fair Play'in kapsamı ve ilkeleri, karşı karşıya olduğu problemler, fair Play'i geliştirme çabaları ve perspektifleri, Okul beden eğitiminde fair Play eğitimi ve uygulamaları, Amatör ve profesyonel sporda fair play anlayışı, Sporcuların fair playe uygun davranma ve davranmama nedenleri, Türkiye'de fair playe yönelik çalışmalar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fair Play anlayışının tarihsel gelişimi | | | 2 | Fair Play'in kapsamı ve ilkeleri | | | 3 | Uluslararası fair play kuruluşlar ve çalışmaları | | | 4 | Fair play'in karşı karşıya olduğu problemler | | | 5 | Fair play'i geliştirme çabaları ve perspektifleri | | | 6 | Olimpizm ve fair play | | | 7 | vize sınavı | | | 8 | Okul beden eğitiminde fair play eğitimi ve uygulamaları | | | 9 | Geleneksel Türk sporlarında fair play anlayışı | | | 10 | Amatör ve profesyonel sporlarda fair play anlayışı | | | 11 | Sporcuların fair play'e uygun davranma ve davranmama nedenleri | | | 12 | Türkiye'de fair play'e yönelik çalışmalar | | | 13 | Fair play'den sorumlu referans grupları | | | 14 | Final Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Arıpınar, E., Donuk,B., Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar Fair Play. İstanbul, 2011 Erdemli, A., İnsan, Spor ve Olimpizm. İstanbul, Sarmal Yayınevi, 1996. Ateşoğlu,M., Sporda Erdemlilik: Fair Play. Ankara, 1974. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|