BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT212B2.40Sporun Sosyal PsikolojisiSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Spordaki sosyal oluşumların psikolojik boyutunu açığa çıkartmak, sporda gruplar arası (seyirci-sporcu, hakem-seyirci, medya-seyirci, kulüp başkanları-seyirci, grup liderleri-seyirci) ilişkilerini analiz ve sentez edebilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dersin sonunda müsabaka öncesi, anı ve sonrasında psikolojik hazırlığı ve meydana gelen psikolojik problemlerin giderilmesinde başarı sağlanması
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Sporun Sosyal Psikoloji ile ilişkisi, Türkiye’de Sosyal Psikoloji ve beklentileri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Spor ve Sosyal Psikoloji İlişkisi, Türkiye’de Sosyal Psikoloji ve beklentiler.
2Grupların oluşmasına yol açan nedenler.
3Normlar, Yapısal özellikleri, Türleri, Oluşması.
4Çoğunluk ve azınlık etkileri, Grup liderliği ve iletişim, Grup baskısı, Rol farklılaşması.
5Kalıp yargıların bazı özellikler
6Uyma davranışı veya çoğunluğunetkisi, Azınlığın çoğunluğa etkisi, Grup üyeliği
7Gruplar arası karar alma, grup kutuplaşması, kutuplaşmayla ilgili teorik yaklaşımlar
8Değerlendirme
9Grup üyeliği ve sosyal kimlik, kimlik kaybı, kimsizlikleşme
10Heyecan, Ayırt edilmesi, genel sonuçlar, saldırganlık
11Tırmanan çatışma kuramı, Gruplarda söz birliği, Karşılıklı önleyicilik kuramı
12Liderliğin tanımı ve tarihsel gelişimi
13Liderlik türleri, Grup liderlikleri
14Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kuru,E.,Spor Psikolojisi, Gazi Basımevi, Ankara,2000.-Barlas,T.,İsen,G.,Batmaz,V.,Ben ve Toplum Sosyal Psikoloji-1,Teori Yayınları ,Sosyoloji ,1985.-Social Psychology İn Sport, Editors:Jowett,S.,Lavallee,D.,Human Kinetics, Champaign,2007.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14545
Final Sınavı14545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1 335454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek