BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT212B2.22Spor Kültür ve FelsefesiSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; felsefe hakkında genel bilgiler vermek ve daha sonra sporun ne olduğu, sporda felsefenin olup-olamayacağı ve spor felsefesinin alanları hakkında bilgi verip spordan beklenenleri daha iyi anlayabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bilgi ve bilimin ne olduğunu ve arasındaki farkları öğrenir
2Felsefenin ne olduğunu ve günümüzde felsefenin ne işe yaradığını anlar
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı; felsefe hakkında genel bilgiler vermek ve daha sonra sporun ne olduğu, sporda felsefenin olup-olamayacağı ve spor felsefesinin alanları hakkında bilgi verip spordan beklenenleri daha iyi anlayabilmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilgi nedir, bilgi türleri nelerdir?
2Bilim nedir, bilimler kaça ayrılır?
3Felsefenin kelime anlamı nedir, bilim ile felsefe arasında farklar nelerdir?
4Felsefenin konuları nelerdir, antropoloji nedir, konuları nelerdir?
5Estetik nedir, estetik ile güzellik arasında fark nedir?
6Etik, ahlak nedir, arasındaki fark nedir? Ahlakın konuları, türleri nelerdir? Ahlak felsefesi nedir?
7Mantık, metafizik ve bilgi kuramı nedir?
8Ara sınav
9Spor felsefesi nedir, sporun içersindeki aktiviteler nelerdir?
10Sporun toplumsal işlevleri nelerdir?
11Oyun felsefesi nedir?
12Sporda estetik kavramlar nelerdir?
13Sporda etik kavramlar nelerdir?
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kretchmar,R.S.(1994).Practıcal Phılosophy Of Sport, USA. Morton, A. (2006).Pratikte Felsefe,İstanbul Schorndorf, V.H.(1996)Sportphilosophie,Germany. Şahin,M.(1998) Spor Ahlakı,İstanbul Erdemli,A.(1996)İnsan,Spor ve Olimpizm,İstanbul. Erdemli,A.(1996) Spor Felsefesi,İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14545
Final Sınavı14545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1 354444
ÖÇ2 453235
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek