Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT212B2.08 | Engellilerde Egzersiz | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Özel gereksinimi olan bireylerin gelişim özellikleri ve uyarlanmış beden eğitimi süreçleri hakkında bilgi, beceri ve araştırma motivasyonu kazandırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Erkan YARIMKAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel gereksinim kavramı ve boyutları hakkında bilgi sahibi olur | 2 | Özel eğitim ve süreçlerinin farkında varır | 3 | Kapsayıcı eğitimin önemini kavrar | 4 | Farklı özel gereksinim gruplarındaki bireylerin gelişim özelliklerini tanır | 5 | Uyarlanmış beden eğitimi kavramı ve boyutlarını anlamlandırır | 6 | Özel gereksinimi olan bireyler için düzenlenen spor organizasyonlarına örnekler verir |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Özel gereksinim kavramı ve boyutları, özel eğitim, kapsayıcı eğitim, bireyselleştirilmiş öğretim, uyarlanmış beden eğitimi, zihinsel yetersizlik, işitme yetersizliği , görme yetersizliği ve fiziksel yetersizlik, otizm spektrum bozukluğu, üstün zeka ve yeteneklilik, özel gereksinimi olan bireyler için spor organizasyonları, fiziksel uygunluk ve motor değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Özel gereksinim kavramı ve boyutları (tanım, nedenler, sınıflandırma, görülme sıklığı) | | | 2 | Özel eğitim ve süreçleri | | | 3 | Kapsayıcı eğitim | | | 4 | Kapsayıcı beden eğitimi ve bireyselleştirilmiş öğretim | | | 5 | Beden Eğitimi ve Sporda Kapsayıcılığı ve Sosyal Katılımı En Üst Düzeye Çıkarmak için Stratejiler | | | 6 | Uyarlanmış beden eğitimi | | | 7 | Özel Gereksinimli Bireylerde Fiziksel Uygunluk ve Motor Değerlendirme | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Fiziksel Yetersizliği / Süreğen Hastalığı Olan Bireylerde Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor | | | 10 | Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerde Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor | | | 11 | Görme Yetersizliği Olan Bireylerde Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor | | | 12 | İşitme Yetersizliği Olan Bireylerde Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor | | | 13 | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor | | | 14 | Üstün Yetenekli Bireylerde Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor | | | 15 | Özel Gereksinimli Bireylerde Spor Organizasyonları ve Teşkilatları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İlhan, E. L., Yarımkaya, E., ve Esentürk, O. K. (2022). Özel gereksinimli bireyler için uyarlanmış beden eğitimi ve spor. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ2 | | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ5 | | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ6 | | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|