BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANTBSB2.56VoleybolSeçmeli235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Voleybola özgü temel becerilerin geliştirilmesi Voleybol öğretim yöntemlerinin verilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Hüsniye ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Mini voleybol oyun kurallarını ifade edebilme;
2Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekillerini kavrayabilme;
3Voleybola özgü eğitsel oyunları öğrenebilme;
4Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak topa alışma çalışmalarını, temel duruşları ve kayma adımlarını öğrenebilme;
5Öne, geriye, sıçrayarak ve yandan parmak pası öğrenebilme;
6Öne, geriye, yandan, yüksek, alçak, uzun kısa manşet pası öğrenebilme;
7Alttan ve tenis servisi öğrenebilme;
8Smacı ve plonjonu öğrenebilme;
9Servis karşılama ve smaç savunmasına yönelik çalışmaları öğrenebilme;
10Mini voleybolda takım oluşumu bilgisi, ofans ve defans sistemleri ve maç sırasındaki oyun döngüsünü öğrenebilme.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Voleybolun tanımı, Dünyada ve Türkiye’de voleybolun gelişim evreleri, Voleybolda ısınma ve stretching, Parmak pas çeşitleri ve teknikleri, Manşet pas çeşitleri ve teknikleri, Servis, smaç, blok teknikleri; Düşme teknikleri (plonjon), Top karşılama, hücum karşılama, defans çalışması, Oyuncuların (pasör, pasör çaprazı, orta oyuncu, köşe hücumcu, libero) sahadaki görev ve yerleri, Voleybolda oyun kurallarının öğrenilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekilleri Konunun sahada uygulaması
2Voleybola özgü eğitsel oyunlar Konunun sahada uygulaması
3Voleybol topuna alışma egzersizleri, temel duruşlar ve kayma adımları Konunun sahada uygulaması
4Öne parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışmalar, duvar çalışmaları ve filede driller Konunun sahada uygulaması
5Geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller. Konunun sahada uygulaması
6Öne manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller Konunun sahada uygulaması
7Geriye, yandan manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller. Konunun sahada uygulaması
8Ara sınav
9Alttan servisin–paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları ve iki kişiyle filede driller. Konunun sahada uygulaması
10Tenis servisin–paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları ve iki kişiyle filede driller. Konunun sahada uygulaması
11Smacın –paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; sahada ve filede topsuz adımlama, kol hareketi, sıçrama, topa zamanlama, atılan pasa sıçramadan ve sıçrayarak smaç Konunun sahada uygulaması
12Plonjonun – takla, burgu, göğüs ile öne ve yana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma Konunun sahada uygulaması
13Mini voleybol oyun kuralları, voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi Konunun sahada uygulaması
14Mini voleybol oyun kuralları, voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi Konunun sahada uygulaması
15Maç
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karacabey, K. ve Paşaoğlu, A. (2011). Voleybol - Antrenman Teorisi ve Antrenör. Bedray Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14570
Bireysel Çalışma14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)144
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13333333
ÖÇ23333333
ÖÇ33333333
ÖÇ43333333
ÖÇ53333333
ÖÇ63333333
ÖÇ73333333
ÖÇ83333333
ÖÇ93333333
ÖÇ103333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek