|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANTBSB2.56 | Voleybol | Seçmeli | 2 | 3 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Voleybola özgü temel becerilerin geliştirilmesi
Voleybol öğretim yöntemlerinin verilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Dr. Hüsniye ÇELİK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Mini voleybol oyun kurallarını ifade edebilme; | 2 | Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekillerini kavrayabilme; | 3 | Voleybola özgü eğitsel oyunları öğrenebilme; | 4 | Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak topa alışma çalışmalarını, temel duruşları ve kayma adımlarını öğrenebilme; | 5 | Öne, geriye, sıçrayarak ve yandan parmak pası öğrenebilme; | 6 | Öne, geriye, yandan, yüksek, alçak, uzun kısa manşet pası öğrenebilme; | 7 | Alttan ve tenis servisi öğrenebilme; | 8 | Smacı ve plonjonu öğrenebilme; | 9 | Servis karşılama ve smaç savunmasına yönelik çalışmaları öğrenebilme; | 10 | Mini voleybolda takım oluşumu bilgisi, ofans ve defans sistemleri ve maç sırasındaki oyun döngüsünü öğrenebilme. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Voleybolun tanımı,
Dünyada ve Türkiye’de voleybolun gelişim evreleri,
Voleybolda ısınma ve stretching,
Parmak pas çeşitleri ve teknikleri,
Manşet pas çeşitleri ve teknikleri,
Servis, smaç, blok teknikleri;
Düşme teknikleri (plonjon),
Top karşılama, hücum karşılama, defans çalışması,
Oyuncuların (pasör, pasör çaprazı, orta oyuncu, köşe hücumcu, libero) sahadaki görev ve yerleri,
Voleybolda oyun kurallarının öğrenilmesi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekilleri
| Konunun sahada uygulaması | | 2 | Voleybola özgü eğitsel oyunlar
| Konunun sahada uygulaması | | 3 | Voleybol topuna alışma egzersizleri, temel duruşlar ve kayma adımları | Konunun sahada uygulaması | | 4 | Öne parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışmalar, duvar çalışmaları ve filede driller
| Konunun sahada uygulaması | | 5 | Geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller. | Konunun sahada uygulaması | | 6 | Öne manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller
| Konunun sahada uygulaması | | 7 | Geriye, yandan manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller. | Konunun sahada uygulaması | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Alttan servisin–paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları ve iki kişiyle filede driller. | Konunun sahada uygulaması | | 10 | Tenis servisin–paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları ve iki kişiyle filede driller.
| Konunun sahada uygulaması | | 11 | Smacın –paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; sahada ve filede topsuz adımlama, kol hareketi, sıçrama, topa zamanlama, atılan pasa sıçramadan ve sıçrayarak smaç | Konunun sahada uygulaması | | 12 | Plonjonun – takla, burgu, göğüs ile öne ve yana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma | Konunun sahada uygulaması
| | 13 | Mini voleybol oyun kuralları, voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi | Konunun sahada uygulaması | | 14 | Mini voleybol oyun kuralları, voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi | Konunun sahada uygulaması | | 15 | | Maç | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Karacabey, K. ve Paşaoğlu, A. (2011). Voleybol - Antrenman Teorisi ve Antrenör. Bedray Yayınları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 5 | 70 | Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|