BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANTBSB2.34KarateSeçmeli235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, karate sporunun çeşitli özelliklerini teorik ve uygulamalı olarak gerçekleştirmek ve öğrenimini sağlamak amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Murat KUL
Öğrenme Çıktıları
1Karate sporuna dair temel kavramları ve tarihsel gelişimi bilir.
2Karatenin kurallarını, saha ve malzeme bilgilerini açıklar.
3Karate sporunun temel tekniklerini bilir ve uygular
4Karate sporuna dair güncel bilgileri edinir.
5Karate sporuna dair çeşitli antrenman programlarını uygular.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Karate sporunun tanıtımı, karakteristik özellikleri, Dünyada ve Türkiye’deki tarihini gelişimi, Karate oyun kuralları, Karate sporunun temel teknikleri, karate ile ilgili çeşitli gelişmeler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Karate sporuna giriş ve hakkında genel bilgiler.
2Karate sporunun tarihsel gelişimi.
3Karatenin Tanımı ve Kavramsal Çerçevesi.
4Karatenin Saha, Malzeme ve Kurallar Bilgisi.
5Karatenin Temel Teknikleri ve Uygulamaları.
6Karate Branşı İçin Yetenek Seçimi Kriterleri ve Ölçümleri
7Karate Sporunun Kondisyonel Özellikleri ve Performans Ölçümleri.
8Ara sınav
9Karate Sporcularına Yönelik Örnek Antrenman Programları.
10Karatenin Duruş Teknikleri
11Karatenin Elle Gerçekleştirilen Atak Teknikleri
12Karatenin Ayakla Yapılan Atak Teknikleri
13Karatede Dairesel Olarak Yapılan Teknikler.
14Karatenin Blok Teknikleri
15Karate Müsabakaları ve Değerlendirme Yöntemleri
16Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Koşar, H. (1979). Karate-Do nedir ne değildir?. İstanbul: K.S.K.C. Yayınları, s. 12-14. Koca, A. (2016). Shotokan karate-do kata el kitabı. İstanbul: Spor Dünyası Yayıncılık, s. 11-19-26-27. Kaya, A., Şahin, M. U. & Çetintaş, Y. (2017). Bireysel sporlar karate ders kitabı. Ankara: Devlet Kitapları, s. 18. Doğaner, A., Doğaner, O. (1979). Karate-Do. İstanbul: Budokan Yayınları, s. 8.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma339
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5315
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)152
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14311311
ÖÇ24311312
ÖÇ34311312
ÖÇ44311412
ÖÇ54322213
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek