Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANTBSB2.30 | Halter | Seçmeli | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Halter branşının tarihsel gelişimi ve olimpik kaldırışların öğrenilip, diğer branşlara entegre edilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ömer Faruk AKSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Branşa özgü kurallar ve tarihçeyi bilir | 2 | Branşa özgü ısınma ve soğuma yöntemlerini bilir | 3 | Branşa özgü materyalleri tanır ve açıklayabilir | 4 | Olimpik kaldırışları öğrenir ve diğer branşlara entegre edebilir |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Branşın tarihsel gelişimi ve olimpik kaldırışlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Halter branşı ve temel kavramlar | | | 2 | Branşın tarihsel gelişimi ve kurallar | | | 3 | Halter branşı özelinde olimpiyatlar ve olimpik kaldırışlar | | | 4 | Halter müsabakası analizi ve değerlendirilmesi | | | 5 | | Branşa özgü ısınma ve soğuma yöntemleri | | 6 | | Temel duruş ve tutuşlar (Koparma squatı) | | 7 | | Temel duruş ve tutuşlar (Koparma düşüşü) | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | | Temel duruş ve tutuşlar (önden squat) | | 10 | | Temel duruş ve tutuşlar (sırttan squat) | | 11 | | Temel duruş ve tutuşlar (start pozisyonu) | | 12 | | Temel duruş ve tutuşlar (koparma çekişi) | | 13 | | Temel duruş ve tutuşlar (silkme çekişi) | | 14 | | Olimpik kaldırışlar (stil koparma tekniği) | | 15 | | Olimpik kaldırışlar (stil silkme tekniği) | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Öztürk, Ömer, Halter ve Güç Geliştirme, Ertem Matb. Ankara 1992 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 8 | 5 | 40 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|