Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YS0703.01 | Beden Eğitimi ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenciler; temel öğretim ilke ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olacak, ortaöğretim eğitim programlarının yapısal özelliklerini anlayabilecek ve ortaöğretim öğretmeninin eğitim programlarının geliştirilmesine katkılarını fark edebilecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretimle ilgili temel kavramların anlam bilgisi 2 | 2 | Öğretimde planlı çalışmanın önemini kavrayabilme 3 | 3 | Öğrenme ve öğretme ilkelerini hatırlayabilme 4 | 4 | Belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini hatırlayabilme 5 | 5 | Okulöncesi eğitim programlarının geliştirilmesinde öğretmenin rolünü açıklayabilme 6 | 6 | Türkiye’de uygulanmakta olan ortaöğretim eğitim program tasarılarının yapısını tanıyabilme |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel Kavramlar: Öğrenme, Öğretme, İlke, Yöntem, Eğitim Programı, Program Geliştirme
Öğrenme ve Öğretim İlkeleri
Öğretimde Planlı Çalışmanın Önemi ve Yararları
Öğretim Yöntemleri: Anlatma, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
Eğitim Programının Öğeleri
Program Geliştirmenin Aşamaları
Türkiye’de Uygulanmakta Olan okulöncesi Eğitim Programının Yapısı
Hedef Yazma İlkeleri
Hedeflerin Aşamalı Sınıflaması: Bilişsel Alan, Duyuşsal Alan, Devinişsel Alan
Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması
Değerlendirme Etkinliklerinin Planlanması
Ortaöğretim Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde Öğretmenin Rolü |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar: Öğrenme, Öğretme, İlke, Yöntem
| | | 2 | Öğrenme ve Öğretim İlkeleri, Öğretimde Planlı Çalışmanın Önemi ve Yararları | | | 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatma, Tartışma, Örnek Olay
| | | 4 | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma | | | 5 | Temel Kavramlar: Eğitim Programı, Program Geliştirme; Eğitim Programının Öğeleri, Program Geliştirmenin Aşamaları | | | 6 | Türkiye’de Uygulanmakta Olan okulöncesi Eğitim Programının Yapısı | | | 7 | Hedef Yazma İlkeleri, Hedeflerin Aşamalı Sınıflaması: Bilişsel Alan | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Hedeflerin Aşamalı Sınıflaması: Duyuşsal Alan | | | 10 | Hedeflerin Aşamalı Sınıflaması: Devinişsel Alan
| | | 11 | Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması | | | 12 | Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması | | | 13 | Değerlendirme Etkinliklerinin Planlanması | | | 14 | Değerlendirme Etkinliklerinin Planlanması
| | | 15 | Okulöncesi Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde Öğretmenin Rolü | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Demirel, Ö. (2009a). Öğretim İlke ve Yöntemleri ‘Öğretme Sanatı’. (14. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Demirel, Ö. (2009b). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (12. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Küçükahmet, L. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Alkım Yayınları. MEB. (2006a). Ortaöğretim eğitim programı (36-72 aylık çocuklar için). http://ooegm.meb.gov.tr/mevzuat_bank/icerik.asp?id=48 adresinden 08.09.2009 tarihinde indirilmiştir. MEB. (2006b). Ortaöğretim eğitim programı (36-72 aylık çocuklar için) öğretmen kılavuz kitabı 1. http://ooegm.meb.gov.tr/mevzuat_bank/icerik.asp?id=48 adresinden 08.09.2009 tarihinde indirilmiştir. MEB. (2006c). Ortaöğretim eğitim programı (36-72 aylık çocuklar için) öğretmen kılavuz kitabı 2, etkinlikler. http://ooegm.meb.gov.tr/mevzuat_bank/icerik.asp?id=48 adresinden 08.09.2009 tarihinde indirilmiştir. Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, Öğrenme ve Öğretme. (Geliştirilmiş 15. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Sönmez, V. (2004). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. (11. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ6 | | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|