|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÜS0502.2 | Metin İncelemesi/Roman ve Hikaye Teorisi (İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi) | Seçmeli | 4 | 7 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Edebiyat sanatı ile edebiyat biliminin ne olduklarını ve farklarını öğretmek, edebî eserin ne olduğu ve nasıl teşekkül ettiğini göstermek, edebiyat teorisinin neden gerekli olduğunu ve ne olduğunu ifade etmek, edebiyatın diğer sosyal disiplinlerle nasıl bir ilişki içerisinde olduğuna temas etmek, edebî esere yaklaşım tarzlarını (eser/yazar/okur merkezli yaklaşımları) tanıtmak ve nihayet bu teorik bilgileri metin incelemelerinde uygulayabilmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Edebî eserin sanat ve güzellik bakımından mahiyetini ayırt edebilme. | 2 | Edebiyat bilimi ile edebiyat sanatı farkından haberdar olabilme. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Sanat/güzellik ve edebiyat sanatı, edebî eser, edebiyatın fonksiyonu, edebiyat bilimi ve mahiyeti, edebiyat teorisi, edebiyat tarihi ve sosyolojisi, edebî eser inceleme metotları, şiir çözümleme metotları, eser/sanatçı/okur merkezli kuramlar ve örnek metin incelemeleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Güzel ve güzellik; insan ve sanat. | | | 2 | Sanatkâr, estetik, edebiyat ve diğer sanatlar. | | | 3 | Edebiyat nedir, edebî eser nedir, edebiyatın fonksiyonu. | | | 4 | Edebiyat bilimi. | | | 5 | Edebiyat teorisi nedir. | | | 6 | Edebiyat tarihi, edebiyat sosyolojisi. | | | 7 | Edebiyat biliminin kaynakları. | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Edebî eser inceleme yöntemleri. | | | 10 | Roman kavramı ve roman çözümleme yöntemleri. | | | 11 | Toplumu öne çıkaran kuramlar. | | | 12 | Sanatçıyı öne çıkaran kuramlar. | | | 13 | Eseri öne çıkaran kuramlar. | | | 14 | Okur merkezli kuramlar. | | | 15 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Philip, Stevick. 1988. Roman Teorisi, Çev. Doç. Dr. Sevim Kantarcıoğlu, ss.396, Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara. R. Wellek-A. Warren. 1983. Edebiyat Biliminin Temelleri, Çev. Prof. Dr. Ahmet Edip Uysal, ss. 480, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.Roland Bourneur-Real Quellet. 1989. Roman Dünyası ve İncelemesi, Çev. Doç. Dr. Hüseyin Gümüş, ss. 209, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara. Berna M. 1988. Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, ss. 296, Cem Yayınevi, İstanbul.İsmail Ç. 2008. Edebiyat Sanatı ve Bilimi, ss. 389, Akçağ Yayınları, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı | 1 | 40 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|