Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT216B3.08 | Egzersiz ve Yaşam Koçluğu | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
sporun ve egzersizin, yaşam boyu spor felsefesinin, insan hayatı için önemi ve değerlerini öğrencilere kazandırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Zekai ÇAKIR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yaşam boyu spor kavramının benimsenmesini bilir | 2 | Yaşam boyu sporun gelişim sürecinin anlaşılmasını kavrar | 3 | Güçlü ve gelişmeye açık yönlerini kavrar | 4 | Potansiyelinin farkına keşfeder ve yeni beceriler geliştirmeyi bilir. | 5 | Yaşam boyu Karşılaştığı stresi daha kolay yönetebilir | 6 | Zamanını iyi şekilde yönetmeyi bilir | 7 | Hedeflerini gerçekleştirme kabiliyeti artar | 8 | Fiziksel aktivite ve sağlık kavramları anlar | 9 | Egzersiz programları hazırlamayı bilir | 10 | Bireysel egzersiz programı hazırlamayı bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yaşam boyu sporun gelişim sürecinin basamaklarını, hareket etmenin insan için önemini tanımlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yaşam boyu sporun tarihçesi ve gelişim süreci
| | | 2 | yaşam boyu sporun federasyon ve çalışmaları | | | 3 | Türkiye'de herkes için spor felsefesi | | | 4 | Dünya'da herkes için spor felsefesi | | | 5 | Amerika'da yaşam boyu spor ve rekreasyon | | | 6 | Avrupa'da yaşam boyu spor ve felsefesi | | | 7 | Sovyetler birliğinde herkes için spor felsefesi | | | 8 | Avusturalya'da herkes için spor felsefesi | | | 9 | Vize sınavı
| | | 10 | Spor ve Turizm, Spor turizminin bugünü ve geleceği, Spor turizminin zirvesi, Olimpiyatlar | | | 11 | Herkes için sağlıklı spor, fiziksel sağlık ve spor, fiziksel aktivitenin sağlık üzerine etkileri | | | 12 | ruhsal sağlık ve spor | | | 13 | herkes için spor faaliyetlerinde insan kaynakları yönetimi
| | | 14 | çeşitli egzersiz uygulamaları ve öneriler | | | 15 | çeşitli egzersiz uygulamaları ve öneriler | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Physiology of Exercise and Healthy Aging 2008 Albert W. Taylor
Injury Prevention and Rehabilitation for Active Older Adults 2005Kevin Speer, MD,
3 Egzersiz fizyolojisi Necati Akgun |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ6 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ8 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ9 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ10 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|