BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT215B3.11Fair PlaySeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere, fair play anlayışını sporcuların davranış modelleri üzerinden örnekleyebilecek, amatör ve profesyonel sporcular arasındaki fair play anlayışı ve uygulamaları ile ilgili farklılıkları karşılaştırabilecek bilgiyi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Uğur AYDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Fair Play’in temel prensiplerini kavrama
2Spor ve ahlak ilişkisini analiz etme
3Rekabetçi ortamlarda Fair Play’in önemini değerlendirme
4Spor yönetiminde etik uygulamaları tanıma
5Uluslararası Fair Play kodlarını ve organizasyonlarını öğrenme
6Spor ve medya arasındaki etkileşimde Fair Play’i destekleme yöntemlerini keşfetme
7Genç sporcular arasında Fair Play ruhunu teşvik etme stratejileri geliştirme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Fair play kavramı, kapsamı ve tarihi gelişimi; fair play idealinin ilkeleri ve analizi; uluslararası fair play kuruluşları ve çalışmaları; fair play problem alanları ve geliştirme çalışmaları; olimpizm ideali ve fair play; amatör ve profesyonel sporda fair play; fair play idealine uygun davranış modelleri ve fair playden sorumlu referans grupları konularını kapsamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Fair Play’in TemelleriYOKYOK
22. Spor ve Ahlakyokyok
33. Sporun Toplumsal Rolü ve Fair Playyokyok
44. Fair Play ve Rekabetyokyok
55. Sporcularda Spor Ahlakını Geliştirmeyokyok
66. Spor Yönetiminde Etikyokyok
77. Uluslararası Fair Play Kodları ve Kuruluşlarıyokyok
88. Ara Sınavyokyok
99. Çeşitlilik ve Kapsayıcılıkta Fair Playyokyok
1010. Hakemler ve Fair Playyokyok
1111. Ahlaki Karar Verme ve Zor Durumlaryokyok
1212. Spor ve Medya İlişkisinde Fair Playyokyok
1313. Genç Sporcularda Fair Play’in Teşvikiyokyok
1414. Fair Play’in Toplumsal Etkileriyokyok
1515. Dersin Özeti ve Gelecekte Fair Playyokyok
1616. Final Sınavıyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şahin, M. (2018). Sporda Etik Değer, Spor Yayınevi, İstanbul. Arıpınar, E. ve Donuk B. (2018). Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar; Fair Play. Ötüken Yayınları, İstanbul Lumpkin, A. (2004). Sport Ethics: Applications for Fair Play. McGraw-Hill Education, USA. Şahin, M. (2015). Sporda Evrensel Kavram Faır Play. Nobel Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım12336
Bireysel Çalışma12448
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14444444
ÖÇ25545455
ÖÇ35535444
ÖÇ44444444
ÖÇ55555555
ÖÇ65555555
ÖÇ75555545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek