Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT411B2.07 | Egzersiz Reçetesi ve Uygulamaları | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Farklı gruplara yönelik (yaş, sağlık durumu vb.) egzersiz reçetesi hazırlanmasında ve egzersiz programlarının uygulanmasında dikkate alınması gereken temel fizyolojik prensipleri sunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Farklı gruplarda yaşam boyu sağlığın geliştirilmesi ve korunmasında egzersizin rolünü açıklar | 2 | Egzersize katılımın riskli ve kesinlikle kontraendike olduğu durumları tanımlar | 3 | Sağlığı geliştirmek amacıyla bireysel bir egzersiz programını planlar | 4 | Bir egzersiz programının başlıca unsurlarını (ısınma, aerobik bölüm, soğuma, kuvvet, dayanıklılık ve esneklik gibi) tanımlar ve bir egzersiz seansında bu unsurları uygun şekilde sıralar | 5 | Bazı kronik hastalıklarda (obezite, tip 2 diyabet, osteoporoz, hipertansiyon vb.) bireysel bir egzersiz programının planlanmasında dikkate alınması gereken prensipleri tanımlar | 6 | Sağlıklı ve kronik hastalığı olan bireylerde egzersiz programının ilerletilmesinde egzersiz süresi, şiddeti, tip ve sıklığında nasıl değişiklik yapılması gerektiğini açıklar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Yaşam boyu sağlığın geliştirilmesi ve korunması, bazı kronik hastalıklarda uygulanması gereken kardiyovasküler ve direnç egzersiz programlarının ardında yatan bilimsel gerçeklerin tartışılmasını içerir. Derste egzersiz reçetesi ile ilgili teorik bilgi yanı sıra farklı gruplar ve sık görülen hastalıklara ilişkin vaka sunumlarına yer verilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlık ve Hastalık Durumlarında Fiziksel Aktivite ve Fiziksel Uygunluk | | | 2 | Egzersize Katılım Öncesi Sağlık Taraması ve Risk Sınıflandırması | | | 3 | Fiziksel Uygunluğun Değerlendirilmesi ve Egzersiz Reçetesi Hazırlamanın Prensipleri | | | 4 | Bir Egzersiz Seansının Bölümleri ve Programın İlerleme Prensipleri | | | 5 | Egzersiz Programlama: Kardiyorespiratur Kapasitenin Geliştirilmesi | | | 6 | Egzersiz Programlama: Kas Kuvveti ve Dayanıklılığının Geliştirilmesi | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Esnekliğin Geliştirilmesi için Egzersiz Önerileri | | | 9 | Tip 2 Diyabetiklerde Egzersiz Programlama | | | 10 | Hipertansiflerde Egzersiz Programlama | | | 11 | Kemik Kuvvetinin Geliştirilmesi ve Osteoporozda Egzersiz Programlama | | | 12 | Vücut Ağırlığının Kontrolünde Egzersiz Programlama | | | 13 | Yaşlılarda Egzersiz Programlama | | | 14 | Genel sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. ACSM?s Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription, 4th edition. Lippincott Williams and Wilkins.
2. Woolf-MayK. (2006). Exercise Prescription - The Physiological Foundations: A Guide for Health, Sport and Exercise Professionals, 1st Edition, Churchill Livingstone.
3. Heyward WH (2002). Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription, Human Kinetics. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|