Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT411B2.04 | Çocuklar İçin Antrenörlük | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çocukların ve gençlerin antrenman programlarını geliştirme ve yüklenme prensipleri üzerinde önerilerde
bulunulurken, öncelikle ilgili branşın gerçekleri, bilimin ışığında çocukların ve gençlerin fiziksel, fizyolojik,
mental ve psikolojik olarak büyüme ve olgunlaşma süreçleri göz önüne alınacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel spor dalı Antrenman kavramı, amaçları değerlendirebilecektir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Çocuk ve gençlerin antrenman ilkelerini belirlemeden önce, çocuk ve gençlerin fizyolojik ve fiziksel
yapılarını ve ilgilendikleri sporun ihtiyaçlarını gözden geçirmek hedeflenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Antrenman kuramı | | | 2 | Antrenman İlkeleri | | | 3 | Antrenman Kavramı ve Antrenmanın Amaçları | | | 4 | Antrenman Kavramı ve Antrenmanın ölçütleri | | | 5 | Çocuklarda antrenman | | | 6 | Çocuklarda aerobik antrenman | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Motorik özellikler ve kavramları | | | 9 | Çocuklarda kuvvet | | | 10 | Çocuklarda sürat ve gelişimi | | | 11 | Çocuklarda koordinasyon | | | 12 | Çocuklarda aerobik antrenmanlar | | | 13 | Çocuklarda anaerobik antrenmanlar | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Acıkada & E, Ergen Bilim ve Spor. Ankara. Büro Teknik Ofset Matbaacılık. (1990) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|