Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT314B2.39 | Sporda Toplam Kalite Yönetimi | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin; toplam kalite yönetimi kavramlarını spor endüstrisi içerisinde yer alan tüm organizasyonlarda etkin olarak uygulayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | TKY kavramlarını anlamak | 2 | Sporda TKY planlarını geliştirebilmek | 3 | Kalite çemberlerini kurup geliştirebilmek | 4 | Problem çözme tekniklerini uygulayabilmek | 5 | Liderliğin rolünü anlamak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
TKY kavramlarını anlamak, unsurlarını öğrenmek ve uygulayabilmek, modern spor yönetimi yaklaşımları çalışma alanlarına göre geliştirip uygulayabilmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kalite kavramı, kaliteyi oluşturan temel faktörler, tky gelişim süreci
| | | 2 | Kalite öncüleri
| | | 3 | Japon işletme yönetimi | | | 4 | TKY temel ilkeleri
| | | 5 | Kalite çemberleri
| | | 6 | Kalite çemberlerinde problem çözme teknikleri
| | | 7 | PSÇU, PUKO, KÇ çalışmalarında kullanılan formlar
| | | 8 | Vize Sınavı
| | | 9 | Kalite eğitimi
| | | 10 | TKY’de yöneticinin liderliği | | | 11 | Sporda TKY
| | | 12 | Sporda TKY uygulama örnekleri | | | 13 | TKY işletme örnekleri
| | | 14 | Ödül almış kalite makalelerinin değerlendirilmesi
| | | 15 | Dönem Projesi sunumu
| | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|