Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT311B2.15 | Motivasyon Teknikleri ve Hedef Belirleme | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Her takımın hedeflerini başarılılarına katkıda bulunan bir operasyonel planı olmalıdır. Bu ders öğrencilere bunu özgüvenli biçimde gerçekleştirebilmek için yöntemler, araçlar ve teknikler verecektir. Aynı zamanda bu ders sporcuların motivasyonlarında etkili olan faktörleri anlama fırsatı sağlayacak ve müsabakalarda motivasyonu inşa etmek ve dizginlemek için araçlar sağlayacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 İnsanların nasıl motive olduklarını açıklar.
2 Motivasyon kuramlarını spor takımlarında uygular.
3 Uzun vadeli bir plan çerçevesinde kendini ve etrafındakileri motive edebilmek için teknikler uygular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Motivasyon ve ödül Kişisel Hedefler Bireyin motivasyonel tetiklerini tanımlama Motivasyon Kuramları Hedef belirleme planı Hedef belirleme stratejileri Olumsuz motivasyonel güçler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Motivasyon nedir? Motivasyonun temelleri ve kuramları | | | 2 | Motivasyon ve ödül | | | 3 | Kendini motive etmek. Kişisel hedefler Olumsuz motivasyonel güçler | | | 4 | Başkalarını motive etmek | | | 5 | İyi bir motivasyoncu olabilmek için ne yapmalıyım? Ortak hedefler Bireysel motivasyonel tetikleri bulabilme | | | 6 | Algılar, hareketlerinizin motivasyonel etkisi | | | 7 | Hedef belirlemenin temelleri ve ilkeleri | | | 8 | Vize | | | 9 | Strateji kavramı ve önemi. Stratejik planlama | | | 10 | Önem sırasına sokma araçları ve teknikleri | | | 11 | Performans değerlendirme ve planlama | | | 12 | Spesifik durumlar ve problemler üzerinde grup çalışması | | | 13 | Spesifik durum ve problemler üzerinde grup çalışması | | | 14 | Spesifik durum ve problemler üzerinde grup çalışması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|