BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT212B2.09Fair PlaySeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Antik ve modern çağlarda Fair Play anlayışını ve gelişimini, Formal ve informal Fair Play davranışlarını, Fair Play'e uygun davranmayı zorlaştıran bireysel ve toplumsal faktörleri, okul beden eğitimi ve Fair Play ilişkisini,fair Play'in Türkiye'deki görünümünü ve geliştirme perspektiflerini açıklamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Bülent TATLISU
Öğrenme Çıktıları
1Fair Play anlayışının oluşum ve gelişim süreçlerini, problemlerini ve okul beden eğitimindeki rolü ve önemini açıklar.
2Fair Play anlayışının tarihsel gelişimini açıklar
3Fair Playin günümüz spor uygulamalarındaki görünümünü yorumlar
4Beden eğitimi dersinde fair play anlayışını geliştirme yöntemlerinden örnekler verir
5Fair Play tanımını yapabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Fair Play'in tarihsel gelişimi, Fair Play'in kapsamı ve ilkeleri, karşı karşıya olduğu problemler, fair Play'i geliştirme çabaları ve perspektifleri, Okul beden eğitiminde fair Play eğitimi ve uygulamaları, Amatör ve profesyonel sporda fair play anlayışı, Sporcuların fair playe uygun davranma ve davranmama nedenleri, Türkiye'de fair playe yönelik çalışmalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fair Play anlayışının tarihsel gelişimi
2Fair Play'in kapsamı ve ilkeleri
3Uluslararası fair play kuruluşlar ve çalışmaları
4Fair play'in karşı karşıya olduğu problemler
5Fair play'i geliştirme çabaları ve perspektifleri
6Olimpizm ve fair play
7Okul beden eğitiminde fair play eğitimi ve uygulamaları
8Ara sınav (vize sınavı)
9Geleneksel Türk sporlarında fair play anlayışı
10Amatör ve profesyonel sporlarda fair play anlayışı
11Sporcuların fair play'e uygun davranma ve davranmama nedenleri
12Türkiye'de fair play'e yönelik çalışmalar
13Fair play'den sorumlu referans grupları
14Genel Tekrar
15Genel Tekrar
16Final Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Arıpınar, E., Donuk,B., Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar Fair Play. İstanbul, 2011 Erdemli, A., İnsan, Spor ve Olimpizm. İstanbul, Sarmal Yayınevi, 1996. Ateşoğlu,M., Sporda Erdemlilik: Fair Play. Ankara, 1974.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7642
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7642
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ12323454
ÖÇ22352351
ÖÇ33253252
ÖÇ43225232
ÖÇ54223423
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek