Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT411B2.01 | Antrenman Planlamasında Güncel Yaklaşımlar | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere; bireyin fiziksel uygunluk düzeyini belirleyebilme ve yorumlayabilme, bireysel antrenman programı yapabilme, yapılan antrenman programını uygulama ve yönetme özelliklerini öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sağlıklı olma (wellness) ve fiziksel uygunluk temel kavramlarını açıklayabilme. | 2 | Bireyin fiziksel uygunluk düzeyini anket ve testlerle belirleyebilme. | 3 | Anket ve test sonuçlarını yorumlayabilme. | 4 | Bireysel antrenman programı hazırlayabilme. | 5 | Yapılan egzersiz programını uygulatabilme ve yönetebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sağlıklı olma (wellness) ve fiziksel uygunluk hakkındaki temel kavramlar ve ilkeler; Fiziksel uygunluk düzeyinin belirlenmesi için anketler ve testler, anket ve test sonuçlarının değerlendirilmesi, bireysel egzersiz programını planlamanın temel ilkeleri, aerobik uygunluğun belirlenmesi, aerobik antrenman programlarının düzenlenmesi, kas kuvveti ve kassal dayanıklılığın belirlenmesi, direnç antrenman programı düzenleme, esneklik testleri, esneklik testlerini değerlendirme ve esneklik programını düzenleme, vücut kompozisyonunu belirleme, obezite ve nedenleri, vücut ağırlığının kontrolü, bazı hastalıklar ve bu hastalıklarda yapılacak egzersizler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlıklı olma (wellness) ve fiziksel uygunluk hakkındaki temel kavramlar ve ilkeler
| | | 2 | Fiziksel uygunluk düzeyinin belirlenmesi için anketler ve testler, anket ve test sonuçlarının değerlendirilmesi, | | | 3 | Oksijen kullanımı ve egzersizde enerji harcamanın hesaplanması
| | | 4 | Bireysel egzersiz programını planlamanın temel ilkeleri,
| | | 5 | Aerobik uygunluğun belirlenmesi, | | | 6 | Aerobik antrenman programlarının düzenlenmesi,
| | | 7 | Kas kuvveti ve kassal dayanıklılığın belirlenmesi,
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Direnç antrenman programı düzenleme,
| | | 10 | Direnç antrenmanı yaparken kullanılan araçları tanıma ve kullanımını öğrenme
| | | 11 | Esneklik testleri, esneklik testlerini değerlendirme ve esneklik programını düzenleme,
| | | 12 | Vücut kompozisyonunu belirleme, vücut ağırlığının kontrolü, | | | 13 | Kalp-dolaşım hastalığı, yüksek tansiyon, yüksek kolesterol ve fiziksel aktivite
| | | 14 | Obezite, obezitenin nedenleri ve fiziksel aktivite
| | | 15 | Diyabet ve fiziksel aktivite
| | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|