Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YS0703.04 | Türk Halk Oyunları | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk halk oyunlarının farklı estetik yönlerinin tanıtılarak öğrencilere örnek oyunların öğretilmesi ve bu oyunların sergilenmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ümit ÖZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Halk oyunları ile ilgili toplumsal farkındalığa sahip olur. | 2 | Farklı yörelere göre oyunları uygular. | 3 | Yöreler arası oyun geçişlerini uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Halk Oyunlarının tarihçesi, çeşitli yörelerin Halk Oyunlarından örnekler, halk oyunlarının yaygınlaştırılması. . |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Halk danslarıyöreleri,kostümleri hakkında genel bilginin verilmesi | | | 2 | Halk danslarında yörelerdeki temel adım ve ritm çalışması. | | | 3 | Ege yöresi, zeybek oyunlarının adım çalışmaları( harmandalı zeybeği) | | | 4 | Zeybek oyunları kostüm bilgisi | | | 5 | Karşılama yöresi adım çalışması,kotüm bilgisi.(mendil ) | | | 6 | Tekrar | | | 7 | Tekrar | | | 8 | Ara SInav | | | 9 | Teke yöresi adım çalışması,kostüm bilgisi.(cemilem)
| | | 10 | Teke yöresi adım çalışması,kostüm bilgisi.(cemilem)
| | | 11 | Karadeniz yöresi adım çalşması,kotüm bilgisi.(Atabarı ve hemşin oyunu)
| | | 12 | Karadeniz yöresi adım çalşması,kotüm bilgisi.(Atabarı ve hemşin oyunu)
| | | 13 | Halay yöresi adım çalışması.kostüm bilgisi(Dik halay,meses) | | | 14 | Halay yöresi adım çalışması.kostüm bilgisi(Dik halay,meses) | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
YOK |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|