Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YS0703.03 | Geleneksel Türk Sporları | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Geleneksel Türk sporlarımızın tarihi boyutu, sosyo-kültürel durumun değerlendirilmesi ve yeni yaklaşım biçimlerinin tartışılması, seçilmiş geleneksel sporların (güreş, cirit, binicilik, kızak vb.) Uygulanması, düzenlenmesi ve öğretilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim üyesi Sermet Toktaş |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Geleneksel Türk Sporlarının tarihsel boyutunu, Geleneksel Türk Sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemini açıklayabilecek .
| 2 | Seçili geleneksel Türk sporunun uygulaması, organizasyonunu öğrenecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu;
Geleneksel Türk sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemi
Seçilmiş geleneksel Türk sporlarının uygulanması, organizasyonu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Geleneksel Türk Sporlarının tarihsel boyutu
| | | 2 | Geleneksel Türk Sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemi | | | 3 | Seçili geleneksel Türk sporunun uygulaması, organizasyonunu | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yıldıran, İ., (1999). Kavramsal Ve Fonksiyonel Açıdan Türklerde Yorga/Rahvan Biniciliğin Tarihsel Gelişimi Ve Türkiye?de Geliştirme Perspektifleri, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, IV, 2, Ss:43?58.
Yıldıran, İ., (1999). Geleneksel Yağlı Güreşlerin, Kültürel, Yapısal Ve Bilimsel Açıdan Modern Minder Güreşleriyle Farklılıklarının Değerlendirilmesi, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2, Ss:43?58.
Kahraman, A., (1995). Osmanlı Devletinde Spor, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1697, S:124-163, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|