Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Gİ310.05 | Marka Yönetimi | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Marka yönetimi süreci ile ilgili bilgi vermek, literatürdeki gelişmeleri takip edebilmek ve değerlendirebilmek, marka varlığının oluşturulması, korunması ve geliştirilmesi ile örgüte avantaj kazandırılmasının hedeflendiği marka yönetimi stratejilerinin teorik olarak geliştirilmesi ve uygulanması için gereken temel alt yapıyı sağlamak, arka yönetimi sürecinin her aşamasında teori ve uygulamalara yetkinlik kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Şerife Kazancı Sunaoğlu |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci Marka yönetimi stratejilerinin teorik olarak geliştirilmesi ve uygulanması için gereken temel alt yapıyı edinebilecek | 2 | Marka varlığı ve bu kavramın unsurlarıyla ilgili bilgi sahibi olacak | 3 | Stratejik marka yönetimi sürecinin her aşamasında teori ve uygulamaları anlayabilecek | 4 | Marka yönetimi açısından marka iletişimi kavramını anlayabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Marka, marka ile ilgili kavramlar, marka stratejileri, marka yönetim süreci, marka konumlandırma, marka iletişimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Marka Kavramı, Markalamanın Stratejik Önemi | | | 2 | Marka Dair Temel Kavramlar , markanın unsurları | | | 3 | Marka ile İlişkili Temel Kavramlar I | | | 4 | Marka ile İlişkili Temel Kavramlar II | | | 5 | Marka Yönetim Süreci | | | 6 | Marka Denkliği | | | 7 | Marka Yaratma Stratejileri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Marka Yayma ve Genişletme | | | 10 | Marka Konumlandırma | | | 11 | Marka Yaratma Kuralları | | | 12 | Marka İletişimi | | | 13 | Proje Sunumları | | | 14 | Proje sunumları | | | 15 | Proje Sunumları ve Genel değerlendirme | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• İslamoğlu, A. H., & Fırat, D. (2011). Stratejik marka yönetimi. Beta.
• Erdil, T. S., & Uzun, Y. (2009). Marka olmak. Beta Basım Yayım Dağıtım.
• İlgili makaleler |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Proje Hazırlama | 1 | 25 | Proje Sunma | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|