BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
Gİ310.05Marka YönetimiSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Marka yönetimi süreci ile ilgili bilgi vermek, literatürdeki gelişmeleri takip edebilmek ve değerlendirebilmek, marka varlığının oluşturulması, korunması ve geliştirilmesi ile örgüte avantaj kazandırılmasının hedeflendiği marka yönetimi stratejilerinin teorik olarak geliştirilmesi ve uygulanması için gereken temel alt yapıyı sağlamak, arka yönetimi sürecinin her aşamasında teori ve uygulamalara yetkinlik kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Şerife Kazancı Sunaoğlu
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci Marka yönetimi stratejilerinin teorik olarak geliştirilmesi ve uygulanması için gereken temel alt yapıyı edinebilecek
2Marka varlığı ve bu kavramın unsurlarıyla ilgili bilgi sahibi olacak
3Stratejik marka yönetimi sürecinin her aşamasında teori ve uygulamaları anlayabilecek
4Marka yönetimi açısından marka iletişimi kavramını anlayabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Marka, marka ile ilgili kavramlar, marka stratejileri, marka yönetim süreci, marka konumlandırma, marka iletişimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Marka Kavramı, Markalamanın Stratejik Önemi
2Marka Dair Temel Kavramlar , markanın unsurları
3Marka ile İlişkili Temel Kavramlar I
4Marka ile İlişkili Temel Kavramlar II
5Marka Yönetim Süreci
6Marka Denkliği
7Marka Yaratma Stratejileri
8Arasınav
9Marka Yayma ve Genişletme
10Marka Konumlandırma
11Marka Yaratma Kuralları
12Marka İletişimi
13Proje Sunumları
14Proje sunumları
15Proje Sunumları ve Genel değerlendirme
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• İslamoğlu, A. H., & Fırat, D. (2011). Stratejik marka yönetimi. Beta. • Erdil, T. S., & Uzun, Y. (2009). Marka olmak. Beta Basım Yayım Dağıtım. • İlgili makaleler
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Proje Hazırlama125
Proje Sunma125
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Proje Hazırlama12020
Proje Sunma122
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)112
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1321434321
ÖÇ2232332232
ÖÇ3232442312
ÖÇ4453322453
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek