Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Gİ311.03 | Hizmet Pazarlaması | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere maliyetlerin kaydedilmesi ve birim maliyetlerin hesaplanması ile ilgili temel ilke, kural ve yöntemlerin öğretilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Şerife Kazancı Sunaoğlu |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hizmet pazarlaması ve stratejilerini anlar ve uygular. | 2 | Pazarlama karması elemanlarını analiz eder. | 3 | Hizmet kalitesi, tatmin, sadakat kavramlarını kavrar. | 4 | E-hizmet konusunda analiz ve uygulamaları gerçekleştirir. | 5 | Hizmet müşterileri ile ilişki kurma, geliştirme ve devam ettirmeyi bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Pazarlamanın ve hizmetlerin gelişimi, hizmetlerin tanımı ve sınıflandırılması, hizmet işletmeleri, hizmetlerde pazarlama karması elemanları ve pazarlama stratejileri ile profesyonel hizmetler bireysel hizmetlerde müşteri tatmin yöntemleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hizmet kavramı | | | 2 | Hizmet kalitesinde boşluk modeli | | | 3 | Hizmette tüketici davranışı | | | 4 | Müşterinin hizmetten beklentisi ve hizmet algısı | | | 5 | Hizmette müşteri ilişkisi kurma | | | 6 | Proje tartışması | | | 7 | Hizmet telafisi | | | 8 | Müşteri odaklı hizmet tasarımı | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Hizmetin fiziksel kanıtı | | | 11 | Hizmet dağıtımında çalışanın ve müşterinin rolü | | | 12 | E- hizmet | | | 13 | Hizmette talep ve kapasite | | | 14 | Hizmette bütünleştirilmiş pazarlama iletişimi | | | 15 | Hizmetin fiyatlandırılması | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özer, L., Kazancı, Ş. , Yılmazel S.E. ,Şen Küpeli, T. ,Kuş Demiray D. ,Ozanözgü, A.M. ,Yaylacı, A. ,Onuklu, N.N. (2016).Hizmet Pazarlaması Güncel Konular ve Yaklaşımlar, Detay Yayıncılık.
Zeithaml, Bitner ve Gremler, Services Marketing: Integrating customer focus across the firm, 5th. Ed. McGraw Hill International Edition |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 30 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Okuma | 3 | 1 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 2 | 5 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|