BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM410B.1Plastik Anlatımda Kavram ve Malzeme İlişkisiSeçmeli485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders; öğrencinin kendi özgün sanatsal yaklaşımları doğrultusunda kavram ve malzemenin kullanımına ilişkin çözümlemelerle yapıt üretmesini amaçlar
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
İLGİLİ ÖĞRETİMELEMANI
Öğrenme Çıktıları
1Sanat yapıtını çözümleyebilme becerisi kazanır.
2Kendisini yazılı ve sözlü ifade eder ve bu bağlamda proje oluşturma yeteneği elde eder.
3Farklı disiplinlerin verilerini yaratım sürecine katabilme becerisi elde eder.
4Farklı malzeme ve teknolojilerle ifade etme yeteneğini kazanır.
5Farklı malzeme ve teknolojilerle ifade etme yeteneğini kazanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu ders; öğrencinin kendi özgün sanatsal yaklaşımları doğrultusunda kavram ve malzemenin kullanımına ilişkin çözümlemelerle yapıt üretmesini amaçlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanımı ve kapsamı.Dersin tanımı ve kapsamı.
2Öğrencilerin sanatsal yaklaşımları doğrultusunda gerçekleştirdiği üretimler üzerine konuşma ve tartışma ortamı oluşturma.Öğrencilerin sanatsal yaklaşımları doğrultusunda gerçekleştirdiği üretimler üzerine konuşma ve tartışma ortamı oluşturma.
3Her öğrencinin kendi önerdikleri bir kavram dahilinde geliştirdikleri proje önerilerini görüşme ve projelerin yaratım süreçlerini tartışmaHer öğrencinin kendi önerdikleri bir kavram dahilinde geliştirdikleri proje önerilerini görüşme ve projelerin yaratım süreçlerini tartışma
4Projenin plastiğinin oluşturulmasına yönelik Kavram ve malzeme ilişkisinin kurularak uygun teknolojilerle çözüm önerileri geliştirme ve tartışmaProjenin plastiğinin oluşturulmasına yönelik Kavram ve malzeme ilişkisinin kurularak uygun teknolojilerle çözüm önerileri geliştirme ve tartışma
5Proje araştırma ve görsel kaynak sunumuProje araştırma ve görsel kaynak sunumu
6Projenin gerçekleştirilmesiProjenin gerçekleştirilmesi
7Projenin gerçekleştirilmesiProjenin gerçekleştirilmesi
8Projenin gerçekleştirilmesiProjenin gerçekleştirilmesi
9ARA SINAVARA SINAV
10Her öğrencinin kendi kişisel sanat yaklaşımları üzerinden geliştirdikleri proje önerilerini görüşme ve projelerin yaratım süreçlerini tartışmaHer öğrencinin kendi kişisel sanat yaklaşımları üzerinden geliştirdikleri proje önerilerini görüşme ve projelerin yaratım süreçlerini tartışma
11Projenin plastiğinin geliştirilmesine yönelik malzeme ve teknik çözüm önerileri üzerine tartışmaProjenin plastiğinin geliştirilmesine yönelik malzeme ve teknik çözüm önerileri üzerine tartışma
12Proje araştırma ve görsel kaynak sunumuProje araştırma ve görsel kaynak sunumu
13Projelerin atölye ortamında tartışmaya açılarak sanatsal açıdan tartışılma ve projenin şekillenmesiProjelerin atölye ortamında tartışmaya açılarak sanatsal açıdan tartışılma ve projenin şekillenmesi
14Projenin gerçekleştirilmesiProjenin gerçekleştirilmesi
15Projenin gerçekleştirilmesiProjenin gerçekleştirilmesi
16DÖNEM SONU SINAVIDÖNEM SONU SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nıcolas de Olıveria- Nıcola Oxley- Michael Petry, 1997, Installation In the New Millenium, , Thames&Hudson Charles Harrison-Paul Wood, 2011, Sanat ve Kuram 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi Küre Yayınları- Digital Çağın Sanatı, Akbank Yayınları, Jale Nejdet Erzen, Çoğul Estetik, Metis Yayınları, Sanat ve Bugün, 2011, Akbank Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik14228
Alan Çalışması14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6424
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6424
Ev Ödevi133
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)137
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek