BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM408B.2Grafik Tasarımda Çağdaş YaklaşımlarSeçmeli485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Grafik Tasarım alanındaki temel bilgileri ve ilkeleri kazanmış olmak. Öğrencilerin çok boyutlu düşünebilmelerini sağlamak, uygulamaya yönelik el ve zihin becerilerini geliştirmek. İletişim stratejilerini geliştirip her türlü tasarım sorununu çözebilmek. Araştırmaya istekli, yaratıcı güce sahip, kültürlü, yetenekli grafik tasarımcı ve baskı resim sanatçısı olarak yetişmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
İlgili Öğretim Elemanı
Öğrenme Çıktıları
1Tasarım ve uygulamada bilgisayardan yararlanma bilgisi edinecekler.
2Sanat ve Tasarım alanında üç boyutlu düşünebilme, uygulayabilme ve algılayabilme becerisi kazanacaklar.
3Görsel algılamaya yönelik ifadeyi somutlaştırabilme becerisi kazanacaklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Görsel kültür üzerinde durularak, önemli bazı kavramlar incelenmekte ve bu kavramların hem mevcut tasarımların analizinde, hem de yeni tasarım geliştirme sürecinde kullanılabilmesi amaçlanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Grafik tasarım anlatım dili.Grafik tasarım anlatım dili.
2Kavramın kullanılması.Kavramın kullanılması.
3Kavramın grafik resimleme diliyle ifadesi.Kavramın grafik resimleme diliyle ifadesi.
4Grafik anlatım teknikleri.Grafik anlatım teknikleri.
5Grafik anlatım teknikleri.Grafik anlatım teknikleri.
6Grafik uygulama çalışmaları.Grafik uygulama çalışmaları.
7Çizgisel anlatım.Çizgisel anlatım.
8Lekesel anlatım, Gerçekçi anlatım.Lekesel anlatım, Gerçekçi anlatım.
9ARA SINAVARA SINAV
10Grafik uygulama çalışmaları.Grafik uygulama çalışmaları.
11Yaratıcılık; Görsel kültürün grafik tasarımda kullanımı.Yaratıcılık; Görsel kültürün grafik tasarımda kullanımı.
12Çağdaş uygulama çalışmaları.Çağdaş uygulama çalışmaları.
13Çağdaş uygulama çalışmaları.Çağdaş uygulama çalışmaları.
14Kültür tasarım ilişkisi.Kültür tasarım ilişkisi.
15Genel değerlendirme.Genel değerlendirme.
16DÖNEM SONU SINAVIDÖNEM SONU SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] Kocabıyık, Ü. 2005; Visual Basic.NET, ders notları, Sakarya Üniversitesi, Sakarya. [2] Baykal, G. 2006; Autocad 2007: Pusula Yayıncılık, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik14342
Alan Çalışması8324
Bireysel Çalışma8432
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8324
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8324
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)148
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek