Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RSM408B.2 | Grafik Tasarımda Çağdaş Yaklaşımlar | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Grafik Tasarım alanındaki temel bilgileri ve ilkeleri kazanmış olmak. Öğrencilerin çok boyutlu düşünebilmelerini sağlamak, uygulamaya yönelik el ve zihin becerilerini geliştirmek. İletişim stratejilerini geliştirip her türlü tasarım sorununu çözebilmek. Araştırmaya istekli, yaratıcı güce sahip, kültürlü, yetenekli grafik tasarımcı ve baskı resim sanatçısı olarak yetişmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
İlgili Öğretim Elemanı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tasarım ve uygulamada bilgisayardan yararlanma bilgisi edinecekler. | 2 | Sanat ve Tasarım alanında üç boyutlu düşünebilme, uygulayabilme ve algılayabilme becerisi kazanacaklar. | 3 | Görsel algılamaya yönelik ifadeyi somutlaştırabilme becerisi kazanacaklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Görsel kültür üzerinde durularak, önemli bazı kavramlar incelenmekte ve bu kavramların hem mevcut tasarımların analizinde, hem de yeni tasarım geliştirme sürecinde kullanılabilmesi amaçlanmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Grafik tasarım anlatım dili. | Grafik tasarım anlatım dili. | | 2 | Kavramın kullanılması. | Kavramın kullanılması. | | 3 | Kavramın grafik resimleme diliyle ifadesi. | Kavramın grafik resimleme diliyle ifadesi. | | 4 | Grafik anlatım teknikleri. | Grafik anlatım teknikleri. | | 5 | Grafik anlatım teknikleri. | Grafik anlatım teknikleri. | | 6 | Grafik uygulama çalışmaları. | Grafik uygulama çalışmaları. | | 7 | Çizgisel anlatım. | Çizgisel anlatım. | | 8 | Lekesel anlatım, Gerçekçi anlatım. | Lekesel anlatım, Gerçekçi anlatım. | | 9 | ARA SINAV | ARA SINAV | | 10 | Grafik uygulama çalışmaları. | Grafik uygulama çalışmaları. | | 11 | Yaratıcılık; Görsel kültürün grafik tasarımda kullanımı. | Yaratıcılık; Görsel kültürün grafik tasarımda kullanımı. | | 12 | Çağdaş uygulama çalışmaları. | Çağdaş uygulama çalışmaları. | | 13 | Çağdaş uygulama çalışmaları. | Çağdaş uygulama çalışmaları. | | 14 | Kültür tasarım ilişkisi. | Kültür tasarım ilişkisi. | | 15 | Genel değerlendirme. | Genel değerlendirme. | | 16 | DÖNEM SONU SINAVI | DÖNEM SONU SINAVI | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
[1] Kocabıyık, Ü. 2005; Visual Basic.NET, ders notları, Sakarya Üniversitesi, Sakarya. [2] Baykal, G. 2006; Autocad 2007: Pusula Yayıncılık, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 8 | 3 | 24 |
Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|