BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM407B.1Grafik Tasarımda Gerçekçilik ve SoyutlamaSeçmeli475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Grafik tasarımda gerçeklik ve soyutlama kavramlarını uygulamalı olarak öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Latif AKÇAY
Öğrenme Çıktıları
1Tasarım ve uygulamada bilgisayardan yararlanma bilgisi edinecekler.
2Sanat ve Tasarım alanında üç boyutlu düşünebilme, uygulayabilme ve algılayabilme becerisi kazanacaklar.
3Kavramsal, yaratıcı ve hayali kaynakları etkili bir şekilde ifade edebilecekler.
4Soyutlama adımlarının öğrenilmesi
5Grafik tasarım araçlarıyla soyutlama çalışmalarının yapılmasını öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Grafik tasarımda üç boyutlu düşünmek, Gerçekleme ve soyutlama kavramları, Soyutlama adımları, Grafik tasarım araçları ve soyutlama çalışmaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Grafik tasarımda gerçeklik ve soyutlama.Grafik tasarımda gerçeklik ve soyutlama.Grafik tasarımda gerçeklik ve soyutlama.
2Grafik tasarım araçlarıGrafik tasarım araçlarıGrafik tasarım araçları
3Grafik tasarımda nesne tanımlaması.Grafik tasarımda nesne tanımlaması.Grafik tasarımda nesne tanımlaması.
4Nesnenin dış ve iç yapısının etüt edilmesi.Nesnenin dış ve iç yapısının etüt edilmesi.Nesnenin dış ve iç yapısının etüt edilmesi.
5Nesnenin dış ve iç yapısının etüt edilmesi.Nesnenin dış ve iç yapısının etüt edilmesi.Nesnenin dış ve iç yapısının etüt edilmesi.
6Nesnelerin görüntüsünün deforme edilmesi.Nesnelerin görüntüsünün deforme edilmesi.Nesnelerin görüntüsünün deforme edilmesi.
7Realiteden ayrıntının özetlenip yalınlaştırılması.Realiteden ayrıntının özetlenip yalınlaştırılması.Realiteden ayrıntının özetlenip yalınlaştırılması.
8Ara sınavAra sınavAra sınav
9Sistematik deformasyon.Sistematik deformasyon.Sistematik deformasyon.
10Ölçülü soyutlamaÖlçülü soyutlamaÖlçülü soyutlama
11Var olan ve doğallıktan uzaklaşılarak ruhsal gerçeğe ulaşarak kavramsal sanat çalışmaları.Var olan ve doğallıktan uzaklaşılarak ruhsal gerçeğe ulaşarak kavramsal sanat çalışmaları.Var olan ve doğallıktan uzaklaşılarak ruhsal gerçeğe ulaşarak kavramsal sanat çalışmaları.
12Kavramsal sanat çalışmaları.Kavramsal sanat çalışmaları.Kavramsal sanat çalışmaları.
13Kavramsal sanat çalışmaları.Kavramsal sanat çalışmaları.Kavramsal sanat çalışmaları.
14Genel değerlendirme.Genel değerlendirme.Genel değerlendirme.
15Genel değerlendirme.Genel değerlendirme.Genel değerlendirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Kitabi / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar [1] Kocabıyık, Ü. 2005; Visual Basic.NET, ders notları, Sakarya Üniversitesi, Sakarya. [2] Baykal, G. 2006; Autocad 2007, Pusula Yayıncılık, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma9763
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5735
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5735
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)137
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1211111
ÖÇ2311212
ÖÇ3211211
ÖÇ4112312
ÖÇ5111213
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek