BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM310B.2Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Görsel Tasarım TeknikleriSeçmeli365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin çizgi film yapabilecek bilgi ve beceriye ulaşması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Doktor Hüseyin KÖKSAL
Öğrenme Çıktıları
1Çizgi film (Animasyon) ve teknikleri hakkında bilgilenirler
2Çizgi filmin sanat eylemi için getidiği olanakları kavrarlar
3Bir çizgi filim yaratabilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Animasyon üretim teknikleri. Temel hareket ilkeleri. Sinopsisten storyboarda kadar düşünceyi metne, metni görsele dönüştürme pratiği. Sesle çalışma ilkesi ve replik senkronu. Kısa bir animasyon filminin oluşturulması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öykü tasarımıÖykü tasarımı
2Öykü tasarımı eleştirisiÖykü tasarımı eleştirisi
3Sinopsis yazımıSinopsis yazımı
4Senaryo yazımıSenaryo yazımı
5Senaryo yazımıSenaryo yazımı
6Karakter tasarımıKarakter tasarımı
7Storyboard yapımıStoryboard yapımı
8Animatik ve eleştirisiAnimatik ve eleştirisi
9ARA SINAV HAFTASIARA SINAV HAFTASI
10Animasyonların hazırlanması ve çizgi testiAnimasyonların hazırlanması ve çizgi testi
11Animasyonların hazırlanması ve çizgi testiAnimasyonların hazırlanması ve çizgi testi
12Animasyonların hazırlanması ve çizgi testiAnimasyonların hazırlanması ve çizgi testi
13Çizimlerin bilgisayara aktarılması, renklendirme ve kurguÇizimlerin bilgisayara aktarılması, renklendirme ve kurgu
14Çizimlerin bilgisayara aktarılması, renklendirme ve kurguÇizimlerin bilgisayara aktarılması, renklendirme ve kurgu
15Filimlerin gösterimiFilimlerin gösterimi
16DÖNEM SONU SINAVIDÖNEM SONU SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Scott, J. 2002; How to Write for Animation, Overlok Press, New York. Winder, C., Dowlatabad, Z. 2001; Producing Animation, Focal Press, Boston.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım21428
Uygulama/Pratik21428
Bireysel Çalışma31442
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)156
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek