Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RSM309B.1 | Duvar Resmi | Seçmeli | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciyi duvar resmi ile ilgili genel olarak bilgilendirme ve araç, gereç, malzeme ile tanıştırma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Bölüm Başkanlığı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Duvar resmi (fresk) ile ilgili bilgilenecekler. | 2 | Duvar resminde kullanılan araç-gereç ve teknikleri ve öğrenecekler. | 3 | Duvar resmi uygulaması yapılabilecekler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Duvar resmi (Fresk) ile ilgili genel bilgiler. Fresk çeşitleri. Malzeme, araç ve gereçleri. Uygulama teknikleri. Duvar resmi uygulama çalışması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Duvar resminin tarihi. | Duvar resminin tarihi. | | 2 | Duvar resimlerinin (fresk) teknik kullanımları. | Duvar resimlerinin (fresk) teknik kullanımları. | | 3 | Duvar resminde kullanılan malzemeler. | Duvar resminde kullanılan malzemeler. | | 4 | Duvar resminde Leonardo Da Vinci ve Michelangelo 'dan yaratıcılık örnekleri. | Duvar resminde Leonardo Da Vinci ve Michelangelo 'dan yaratıcılık örnekleri. | | 5 | Bir kopya uygulaması (fresk). | Bir kopya uygulaması (fresk). | | 6 | Kompozisyon uygulaması (eskiz olarak) | Kompozisyon uygulaması (eskiz olarak). | | 7 | Kompozisyonun duvar üzerine geçilmesi. | Kompozisyonun duvar üzerine geçilmesi. | | 8 | Kompozisyon üzerinde çalışılması. | Kompozisyon üzerinde çalışılması. | | 9 | Ara sınav | Ara sınav | | 10 | Gününmüzde duvar resminin çevremizdeki rolü. | Gününmüzde duvar resminin çevremizdeki rolü. | | 11 | Zaman içinde malzeme ve teknikte değişiklik. | Zaman içinde malzeme ve teknikte değişiklik. | | 12 | Anıtsal sanatta Duvar Resmi. | Anıtsal sanatta Duvar Resmi. | | 13 | Soyut kompozisyon çalışması renkli eskiz. | Soyut kompozisyon çalışması renkli eskiz. | | 14 | Kompozisyonu duvara geçirilmesi ( farklı yeni malzemelerle ). | Kompozisyonu duvara geçirilmesi ( farklı yeni malzemelerle ). | | 15 | Kompozisyonun devamı ve bitirilmesi. | Kompozisyonun devamı ve bitirilmesi. | | 16 | Final sınavı. | Final sınavı. | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dersin Kitabi / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] CÖMERT, Bedrettin,(1999), Mitoloji ve İkonografi [2] CÖMERT, Bedrettin,(1977), Giotto'nun Sanatı, Hacettepe Ünv. Yay., Ankara [3] PANOFSKY, Erwin, (2012), İkonoloji Araştırmaları, (çev. Orhan Düz), Pinhan Yay., İstanbu [4] AKYÜREK, Engin,(1994) Ortaçağdan Yeniçağa Felsefe ve Sanat, Kabalcı Yay., İstanbul [5] AKYÜREK, Engin,(1996),Bizansta Sanat ve Ritüel, Kabalcı Yay., İstanbul [6] TÜKEL, Uşun, (2005) İkonografiden Göstergebilime, Homer Kitabevi, İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 12 | 2 | 24 |
Tartışma | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Ev Ödevi | 3 | 8 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|