BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM209B.2Bilgisayar Destekli Vektörel Çizim TeknikleriSeçmeli235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciye program geliştirme ortamını kullanma ve geliştirme becerisi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bir problemin akış diyagramını oluşturabilirler.
2Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program arayüzü oluşturabilirler.
3Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak grafik ve animasyon oluşturabilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bilgisayar sistemleri ile ilgili açıklamalar. PC ve MAC sistemlerini tanıtma. Özel olarak Freehand programının kullanımı. Görsel programlama dili ile program geliştirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Programlamaya girişProgramlamaya giriş
2Program geliştirme ortamının tanıtımı; uygulama, geliştirmeProgram geliştirme ortamının tanıtımı; uygulama, geliştirme
3İfadeler, veri tipleri, değişkenlerİfadeler, veri tipleri, değişkenler
4Alt programlar, modüller ve arşiv.Alt programlar, modüller ve arşiv.
5Karar yapıları ve komutları.Karar yapıları ve komutları.
6Döngü komutlarıDöngü komutları
7Form ve kontroller, çoklu kontrollerle çalışmakForm ve kontroller, çoklu kontrollerle çalışmak
8Windows kontrolleri ile çalışmak -1Windows kontrolleri ile çalışmak -1
9Ara sınavAra sınav
10Windows kontrolleri ile çalışmak -2Windows kontrolleri ile çalışmak -2
11Bilgi giriş fonksiyonuBilgi giriş fonksiyonu
12MenülerMenüler
13Çoklu formlarla çalışmaÇoklu formlarla çalışma
14Grafik nesneleri, yöntemleriGrafik nesneleri, yöntemleri
15Genel değerlendirmeGenel değerlendirme
16Final SınavıFinal Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kocabıçak, Ü.2005; Visual Basic.NET, ders notları. Sakarya Üniversitesi Baykal, G. 2006; Autocad 2007, Pusula Yayıncılık, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6318
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6636
Ev Ödevi224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)144
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek