Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RSM209B.2 | Bilgisayar Destekli Vektörel Çizim Teknikleri | Seçmeli | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciye program geliştirme ortamını kullanma ve geliştirme becerisi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bir problemin akış diyagramını oluşturabilirler. | 2 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program arayüzü oluşturabilirler. | 3 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak grafik ve animasyon oluşturabilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bilgisayar sistemleri ile ilgili açıklamalar. PC ve MAC sistemlerini tanıtma. Özel olarak Freehand programının kullanımı. Görsel programlama dili ile program geliştirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Programlamaya giriş | Programlamaya giriş | | 2 | Program geliştirme ortamının tanıtımı; uygulama, geliştirme | Program geliştirme ortamının tanıtımı; uygulama, geliştirme | | 3 | İfadeler, veri tipleri, değişkenler | İfadeler, veri tipleri, değişkenler | | 4 | Alt programlar, modüller ve arşiv. | Alt programlar, modüller ve arşiv. | | 5 | Karar yapıları ve komutları. | Karar yapıları ve komutları. | | 6 | Döngü komutları | Döngü komutları | | 7 | Form ve kontroller, çoklu kontrollerle çalışmak | Form ve kontroller, çoklu kontrollerle çalışmak | | 8 | Windows kontrolleri ile çalışmak -1 | Windows kontrolleri ile çalışmak -1 | | 9 | Ara sınav | Ara sınav | | 10 | Windows kontrolleri ile çalışmak -2 | Windows kontrolleri ile çalışmak -2 | | 11 | Bilgi giriş fonksiyonu | Bilgi giriş fonksiyonu | | 12 | Menüler | Menüler | | 13 | Çoklu formlarla çalışma | Çoklu formlarla çalışma | | 14 | Grafik nesneleri, yöntemleri | Grafik nesneleri, yöntemleri | | 15 | Genel değerlendirme | Genel değerlendirme | | 16 | Final Sınavı | Final Sınavı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kocabıçak, Ü.2005; Visual Basic.NET, ders notları. Sakarya Üniversitesi Baykal, G. 2006; Autocad 2007, Pusula Yayıncılık, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 6 | 36 |
Ev Ödevi | 2 | 2 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|