BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM207B.4Modelleme Kuramları (Kuramsal)Seçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin Amacı Bu derste öğrenciler sanat ve tasarımda önemli bir kavram olan Modelleme yapısı hakkında bilgi sahibi olacaktır. Bilgi ve yapılandırmanın (şekil ve modelleme) şekillendirilmesinde fiziksel iletişimin çeşitli konuları 20 modelleme örneği üzerinde ele alınacaktır. Modelleme kuramlarını yaş ve bölgelere (ülke/devlet/kültür) göre analiz ederek, modelleme yöntemlerini belirlemek için farklılık ve retrospektif düşünceleri irdelenecek ve bunun sonucunda öğrencilerin sanat ve tasarımda öz-keşif, görev ve fikir yürütme becerileri gelişecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ilgili öğretim elemanı
Öğrenme Çıktıları
1Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
2Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
3Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
4Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
5Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
6Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
7Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
8Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
9Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
10Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
11Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
12Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
13Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
14Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
15Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
16Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Dersin İçeriği Her saat ders tema konusu hakkında araştırma, tema raporu ve analizler Ve örnek tema için uygulamalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oryantasyon, Kelime/Şekil, Sanat ve Tasarım arasında görselOryantasyon, Kelime/Şekil, Sanat ve Tasarım arasında görselOryantasyon, Kelime/Şekil, Sanat ve Tasarım arasında görsel
2Algı/Düşünme - Gestalt psikolojisi ve görsel teorikAlgı/Düşünme - Gestalt psikolojisi ve görsel teorikAlgı/Düşünme - Gestalt psikolojisi ve görsel teorik
3Nokta/Çizgi - Modern görsel açısından bakıldığında görsellikNokta/Çizgi - Modern görsel açısından bakıldığında görsellikNokta/Çizgi - Modern görsel açısından bakıldığında görsellik
4Şekil/Zemin - Şekil ve Zemin, Penetrasyon ve eleminasyonŞekil/Zemin - Şekil ve Zemin, Penetrasyon ve eleminasyonŞekil/Zemin - Şekil ve Zemin, Penetrasyon ve eleminasyon
5Sağ/Sol - Çeşitli modellemelerde doğu ve batının sağ ve sol aracılığıyla yapılandırılmasını yansıtan alışılmış davranışlar, eserlerSağ/Sol - Çeşitli modellemelerde doğu ve batının sağ ve sol aracılığıyla yapılandırılmasını yansıtan alışılmış davranışlar, eserlerSağ/Sol - Çeşitli modellemelerde doğu ve batının sağ ve sol aracılığıyla yapılandırılmasını yansıtan alışılmış davranışlar, eserler
6Yatay/Dikey - Yerçekimine yatay ve dikey yerleştirilebilir dik görüntünün görsel özellikleriYatay/Dikey - Yerçekimine yatay ve dikey yerleştirilebilir dik görüntünün görsel özellikleriYatay/Dikey - Yerçekimine yatay ve dikey yerleştirilebilir dik görüntünün görsel özellikleri
7Ön/Arka - Tuval üzerine ön ve arka düşüncesi, çağdaş sanat ve tasarım deneyimiiÖn/Arka - Tuval üzerine ön ve arka düşüncesi, çağdaş sanat ve tasarım deneyimiiÖn/Arka - Tuval üzerine ön ve arka düşüncesi, çağdaş sanat ve tasarım deneyimii
8Bölüm/Tüm - Merkezcil ve yayılma yapısı, çağımıza geçişteki görsel temsilleriBölüm/Tüm - Merkezcil ve yayılma yapısı, çağımıza geçişteki görsel temsilleriBölüm/Tüm - Merkezcil ve yayılma yapısı, çağımıza geçişteki görsel temsilleri
9Ara SınavAra SınavAra Sınav
10Statik/Dinamik - Fotoğraf sanatının doğumundan önceki ve sonraki resimsel temsiline zaman görüntüsünün geçişiStatik/Dinamik - Fotoğraf sanatının doğumundan önceki ve sonraki resimsel temsiline zaman görüntüsünün geçişiStatik/Dinamik - Fotoğraf sanatının doğumundan önceki ve sonraki resimsel temsiline zaman görüntüsünün geçişi
11Oluşturma/Kopyalama - Özgün ve kopya sorununun sürekliliğine ve temsil dönüşümüne atıfOluşturma/Kopyalama - Özgün ve kopya sorununun sürekliliğine ve temsil dönüşümüne atıfOluşturma/Kopyalama - Özgün ve kopya sorununun sürekliliğine ve temsil dönüşümüne atıf
12İnşaat/Sökme - Modern ve çağdaş karşılaştırılması yapısalcılığın ve yapı bozumunu görmek için temsillerİnşaat/Sökme - Modern ve çağdaş karşılaştırılması yapısalcılığın ve yapı bozumunu görmek için temsillerİnşaat/Sökme - Modern ve çağdaş karşılaştırılması yapısalcılığın ve yapı bozumunu görmek için temsiller
13Öz/Diğer - Resim, heykel de "kendi ve diğer" hakkında farklılık ve kimlik temsiliÖz/Diğer - Resim, heykel de "kendi ve diğer" hakkında farklılık ve kimlik temsiliÖz/Diğer - Resim, heykel de "kendi ve diğer" hakkında farklılık ve kimlik temsili
14Yaşam/Ölüm - Yaşam ve ölüm, izlene her çağ akımının temsilinden çalışmalarYaşam/Ölüm - Yaşam ve ölüm, izlene her çağ akımının temsilinden çalışmalarYaşam/Ölüm - Yaşam ve ölüm, izlene her çağ akımının temsilinden çalışmalar
15X/Y Boyutları - 1'den 13'e kadar içeriklerinin boyutlu gösterimine bakış farklılıkları ve fiziksel düşünceleriX/Y Boyutları - 1'den 13'e kadar içeriklerinin boyutlu gösterimine bakış farklılıkları ve fiziksel düşünceleriX/Y Boyutları - 1'den 13'e kadar içeriklerinin boyutlu gösterimine bakış farklılıkları ve fiziksel düşünceleri
1616 Dönem sonu sınavı16 Dönem sonu sınavı16 Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Kitabi / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar "20 pairs of Modeling Theory", Nakatani Yoshihiro, Kobayashi Masahiro, Publishing Shouwa dou, 1996 "Trick Advertising" Uwe Stokolssa, Publisher: BNN Inc. 2006
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Final Sınavı için Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma10660
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4624
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4624
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
ÖÇ7      
ÖÇ8      
ÖÇ9      
ÖÇ10      
ÖÇ11      
ÖÇ12      
ÖÇ13      
ÖÇ14      
ÖÇ15      
ÖÇ16      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek