|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0203.1B | AB ve Türkiye İlişkileri | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | AB’nin kuruluş nedenleri, kuruluş süreci, organları ile Türkiye’nin AB’ne üyelik nedenleri, üyelik süreci, Türkiye ve AB arasındaki ilişkileri detaylarıyla incelemektir | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Esmeray ALACADAĞLI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ülkeleri birleşmeye iten nedenler ve birleşme biçimleri konusunda bilgi sahibi olmak, | 2 | Avrupa bütünleşmesinin nedenleri, AB kuruluşu ve genişlemesiyle ilgili fikir edinmek, | 3 | Türkiye-AB ilişkilerini ve tarihsel gelişimini kavramak, süreçte yaşanan sorunlar ve bu ilişkinin geleceği konusunda fikir sahibi olmak, Türkiye'nin AB aday ülkesi olarak gerçekleştirdiği GB ve diğer reformları anlamak, | 4 | Ülkelerarası ilişkileri kavrayabilme, karşılaştırma ve analiz edebilme becerisi kazanmak, | 5 | Alanla ilgili araştırma yapabilme, öğrendiklerini analiz edip yorumlama ve sunma becerisi kazanmak |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu derste; ülkeleri ekonomik ve siyasi bütünleşmeye iten nedenler, Avrupa bütünleşmesi, AB genişlemesi, Türkiye’nin AB’ye üyelik nedenleri, Türkiye-AB ilişkileri, Gümrük Birliği, Türkiye’nin AB’ne üye olmak için yaptığı düzenlemeler, müzakere süreçleri ve üyelik sürecinde yaşanan sorunlar incelenecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders içeriği, dersin işlenme yöntemi, kaynaklar ile ilgili bilgilendirme, dersten beklentiler, önerilerin alınması ve konuyla ilgili farkındalığın belirlenmesi. Derse genel giriş ve kavramsal çerçeve; entegrasyon nedenleri, aşamaları, | | | 2 | AB Tarihsel Süreç; Neden Nasıl Ortaya Çıkmıştır, Aşamaları | | | 3 | AB’nin Genişlemesi, Kurucu Anlaşmalar | | | 4 | AB’nin Organları | | | 5 | Türkiye’nin AB Ortaklık İlişkisi, Nedenleri, Süreci | | | 6 | Ankara Anlaşması, Anlaşmanın Dönemleri, Koşulları | | | 7 | GB ve TR Ekonomisine Etkileri | | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Türkiye-AB Ortaklık İlişkisinin Kurumsal Yapısı | | | 10 | Tam Üyelik Sürecinde Türkiye: Üyelik Kriterleri | | | 11 | Türkiye AB İlişkilerinde Müzakereler ve Müzakere Alanları | | | 12 | Avrupa Birliği’nde Kişilerin Serbest Dolaşımı ve Türk Vatandaşlarına Getirilen Kısıtlamalar | | | 13 | Ulusal Program ve İlerleme/Ülke Raporları | | | 14 | Türkiye Avrupa Birliği İlişkilerinin Mevcut Durumu ve Geleceği | | | 15 | Grup Sunumları ve Genel Değerlendirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Rıdvan Karluk. 2007. Avrupa Birliği ve Türkiye. İstanbul: Beta Yayınları.
AB Türkiye İlişkileri, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Ders Kitabı
Ulusal Program, İlerleme/Ülke Raporları, Dersle İlgili Mevzuat, Dışişleri Bakanlığı Web Sitesi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 3,5 | 7 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|