BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FS0203.1BAB ve Türkiye İlişkileriSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
AB’nin kuruluş nedenleri, kuruluş süreci, organları ile Türkiye’nin AB’ne üyelik nedenleri, üyelik süreci, Türkiye ve AB arasındaki ilişkileri detaylarıyla incelemektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Esmeray ALACADAĞLI
Öğrenme Çıktıları
1Ülkeleri birleşmeye iten nedenler ve birleşme biçimleri konusunda bilgi sahibi olmak,
2Avrupa bütünleşmesinin nedenleri, AB kuruluşu ve genişlemesiyle ilgili fikir edinmek,
3Türkiye-AB ilişkilerini ve tarihsel gelişimini kavramak, süreçte yaşanan sorunlar ve bu ilişkinin geleceği konusunda fikir sahibi olmak, Türkiye'nin AB aday ülkesi olarak gerçekleştirdiği GB ve diğer reformları anlamak,
4Ülkelerarası ilişkileri kavrayabilme, karşılaştırma ve analiz edebilme becerisi kazanmak,
5Alanla ilgili araştırma yapabilme, öğrendiklerini analiz edip yorumlama ve sunma becerisi kazanmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste; ülkeleri ekonomik ve siyasi bütünleşmeye iten nedenler, Avrupa bütünleşmesi, AB genişlemesi, Türkiye’nin AB’ye üyelik nedenleri, Türkiye-AB ilişkileri, Gümrük Birliği, Türkiye’nin AB’ne üye olmak için yaptığı düzenlemeler, müzakere süreçleri ve üyelik sürecinde yaşanan sorunlar incelenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriği, dersin işlenme yöntemi, kaynaklar ile ilgili bilgilendirme, dersten beklentiler, önerilerin alınması ve konuyla ilgili farkındalığın belirlenmesi. Derse genel giriş ve kavramsal çerçeve; entegrasyon nedenleri, aşamaları,
2AB Tarihsel Süreç; Neden Nasıl Ortaya Çıkmıştır, Aşamaları
3AB’nin Genişlemesi, Kurucu Anlaşmalar
4AB’nin Organları
5Türkiye’nin AB Ortaklık İlişkisi, Nedenleri, Süreci
6Ankara Anlaşması, Anlaşmanın Dönemleri, Koşulları
7GB ve TR Ekonomisine Etkileri
8Arasınav
9Türkiye-AB Ortaklık İlişkisinin Kurumsal Yapısı
10Tam Üyelik Sürecinde Türkiye: Üyelik Kriterleri
11Türkiye AB İlişkilerinde Müzakereler ve Müzakere Alanları
12Avrupa Birliği’nde Kişilerin Serbest Dolaşımı ve Türk Vatandaşlarına Getirilen Kısıtlamalar
13Ulusal Program ve İlerleme/Ülke Raporları
14Türkiye Avrupa Birliği İlişkilerinin Mevcut Durumu ve Geleceği
15Grup Sunumları ve Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Rıdvan Karluk. 2007. Avrupa Birliği ve Türkiye. İstanbul: Beta Yayınları. AB Türkiye İlişkileri, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Ders Kitabı Ulusal Program, İlerleme/Ülke Raporları, Dersle İlgili Mevzuat, Dışişleri Bakanlığı Web Sitesi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Örnek Vaka İncelemesi23,57
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)79
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ123322342
ÖÇ223222231
ÖÇ322322231
ÖÇ434334242
ÖÇ544333245
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek