Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB408.3B | Küreselleşme ve Ekoloji | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Küreselleşmenin teorik anlamını anlamak ve yorumlamak. Küreselleşme süreci ile giderek hızlanan çevresel tahribatı anlamak için her türlü doküman üzerinden bir farkındalık oluşturmak. Sürekli değişen ekonomik yapının çevre üzerinde oluşturduğu baskıyı değerlendirebilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Turgut BAYRAMOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Küreselleşme kavramını anlama ve yorumlayabilme becerisi kazanmak, | 2 | Çevresel unsurları düşünebilmek ve gerekli çözüm önerileri geliştirebilmek | 3 | Küreselleşme ve çevreyi beraber düşünerek, ekonominin işleyişinin çevre üzerinde oluşturduğu etkileri yorumlama becerisi geliştirmek, | 4 | Küreselleşme ve çevre ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların yeterliliklerini ve yetersizliklerini yorumlayabilmek | 5 | Ekonomik büyümenin toplum ve çevre üzerinde olası etkilerini yorumlama becerisi kazanmak, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Konu ile ilgili teorik alt yapı incelenecek, ilgili makaleler taranacak, örnek olay çözümlemeleri yapılacak, çevre tahribatı konusunda bireysel örnekler üzerinden genel kanılara ulaşılacaktır. Dersler interaktif şekilde işlenecek ve ilgili konular tarihsel örnekler üzerinden tartışma usulü ile anlaşılmaya çalışılacaktır. |
Dersin İçeriği |
Dünya ekonomisini küreselleşmenin kırılma noktalarını dikkate alarak anlama çalışmak. Hızlanan ekonominin her geçen gün çevre üzerinde oluşturduğu etkileri yorumlayabilmek. Uluslararası sistemin çevre konusunda yaptığı çabaları tarihsel süreçte değerlendirmek. Çevre konusunda gelecek perspektifleri yapabilmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriği ve işlenme yöntemi hakkında bilgilendirme yapma. Dersle ilgili genel kavramların incelenmesi | | | 2 | Kavramsal içerik hakkında tanımlar yapma; küreselleşme, ekoloji, ekonomik kalkınma, çevresel baskı unsurları, uluslararası kuruluşlar. | | | 3 | Küreselleşmenin tanımı ve aşamaları | | | 4 | Küreselleşmenin tarihsel aşamaları | | | 5 | Ekonomik dönüşüm ve çevre sorunun ortaya çıkması | | | 6 | Uluslararası örgütlerin çevresel hasarları önleme aşamaları | | | 7 | Uluslararası kuruluşların tarihsel süreçte çevre bilinci oluşturma çabaları ve toplantıları | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Küreselleşme ve çevre ilişkisinin anlaşılması | | | 10 | Kalkınma literatüründe ekonomi, toplum ve çevre bağlantıları | | | 11 | Kozmos’un yapısının anlaşılması | | | 12 | Yeryüzünün yapısının anlaşılması | | | 13 | Türkiye’nin çevresel sorunları | | | 14 | Türkiye’nin çevresel sorunlarına çözüm önerilerinin tartışılması | | | 15 | Yarıyılın değerlendirilmesi ve öğrencilerin katkıları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı: Ayşegül KAPLAN, Küresel Çevre Sorunları ve Politikaları, Ankara: Mülkiyeliler Birliği Vakfı Yayınları, No.18, 1997. B-Referanslar: İbrahim KABOĞLU, Çevre Hakkı, 3. Baskı, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 1996. Ruşen KELEŞ; Birol ERTAN, Çevre Hukukuna Giriş, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 2002. Lester R. BROWN, Eko-Ekonomi, Dünya İçin Yeni Bir Ekonomi Kurmak, (Çev: A. Yeşim Erkan), İstanbul: TEMA Vakfı Yayınları, No:42, 2003. Ulrick BECK, Risk Toplumu - Başka Bir Modernliğe Doğru, (Çev: Kazım Özdoğan- Bülent Doğan), İstanbul: İthaki Yayınları, 2011. Neslihan SAM; Rıza SAM (Ed.), Küreselleşen Dünyada Değişimin Farklı Yüzleri - Disiplinler Arası Bir Yaklaşım, Bursa: Ezgi Kitabevi Yayınları, 2011. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 3 | 8 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|