|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB308.2B | Çevre Hukuku | Seçmeli | 3 | 6 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Çevre hukuku temel kavramları, kaynakları, ilkeleri, müdahale yöntemleri, uygulamaları ile uygulamadan sorumlu yapı/kurumlar hakkında bilgi sahibi olmanın sağlanması ve teorik temelli bu bilgiler ışığında temel düzeyde güncel sorunları analiz edebilme becerisinin kazandırılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç.Dr. Esmeray ALACADAĞLI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Çevre hukukunun amacı, gelişimi, kullanılan kavramlar ve kaynaklarını açıklayabilme | 2 | Çevre hukukunun genel ilkelerini ve çevre hakkını öğrenme ve aralarındaki bağı kurabilme, | 3 | Çevre kirliliğinin önlenmesinde, çevrenin korunmasında sorumluları ve müdahale araçlarını öğrenme, | 4 | Çevre hukukundaki idari, hukuki ve cezai yaptırımlar, farklılıkları hakkında bilgi sahibi olma | 5 | Uluslararası çevre hukuku ve Türk çevre mevzuatını karşılaştırabilme | 6 | Uluslararası örgütlerin çevre hukuku, mevzuatındaki yerini ve rolünü anlama. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | Bu derste çevre sorunlarına bağlı olarak çevre hukukunun ortaya çıkışı, gelişimi, ilkeleri, çevre sorunlarına hukuksal yaklaşım, sorumluluklar, uyuşmazlıkların çözümündeki mekanizmalar ulusal ve uluslararası düzeydeki uygulamalar ele alınacaktır. Uygulama örnekleri, makaleler, örnek yargı kararlarıyla, çevre sorunlarının çözümünde uygulanan çözüm yolları, hukuksal araçlar, kurumsal yapıların etkililiği ve yeterliliğine ilişkin tartışmalarla uygulama değerlendirilecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kavramsal çerçeve; çevre, çevre sorunları, hukuk, çevre hukuku ile ilgili temel kavramlar | | | 2 | Çevre hukukunun gelişimi, konusu, kapsamı, amacı, nitelikleri ve kaynakları | | | 3 | Çevre hakkı ve anayasal statüsü, sürdürülebilir kalkınma ve çevre hakkı, | | | 4 | Çevre hukukunun temel ilkeleri (Önleme, İşbirliği ve Eşgüdüm, Entegrasyon ilkeleri). | | | 5 | Çevre hukukunun temel ilkeleri (Kirleten Öder, Katılım, İhtiyat ilkeleri). | | | 6 | Makale incelemesi ve makale konularının seçimi | | | 7 | Çevresel bozulmanın önlenmesi ve kirlilik kontrolü, çevre kirliliğinin önlenmesi için alınacak tedbirler; idari usuller ve yaptırımlar | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Çevresel etki değerlendirmesi ve uygulamalı örnekleri | | | 10 | Çevre hukukunda cezai ve hukuki sorumluluklar, bu sorumlulukların çevrenin korunmasındaki rolü, | | | 11 | Makale sunumları | | | 12 | Makale sunumları | | | 13 | Makale sunumları | | | 14 | Çevre hukukunun uluslararası boyutları | | | 15 | Uluslararası çevre hukuku ve Türk çevre mevzuatı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Nükhet Yılmaz Turgut, Çevre Politikası ve Hukuku, Ankara 2009
Ruşen Keleş / Birol Ertan, Çevre Hukukuna Giriş, İmge Yayınevi, Ankara, 2002.
İbrahim Ö. Kaboğlu, Çevre Hakkı, 3.B., Ankara 1996
E.Yasemin Özdek, İnsan Hakkı Olarak Çevre Hakkı, (TODAİE Yay.), Ankara 1993 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|