|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB307.1B | Çevre Bilimi | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Yerelden küresele çevre, çevre sorunları, yönetimi, yaklaşımların ortaya konulması; uluslararası, bölgesel ve ulusal düzlemde çevre sorunlarına yasal, yönetsel, ekonomik ve sosyal yaklaşımların ve getirilen çözümlerin analiz edilmesi ve getirilen çözüm önerilerinin etkililiğinin ve yeterliliğinin tartışılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Esmeray ALACADAĞLI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yönetim Bilimi alanında kuramsal, tarihsel ve işlevsel bilgilere sahip olma ve bu bilgileri disiplinler arası kullanabilme ve yönetim alanında araştırma yapabilme becerisi kazanma, | 2 | Gelenekselden çağdaşa tüm yönetim yaklaşımlarını ve günümüz uygulamalarını karşılaştırabilme ve değerlendirme yetisini kazanma, | 3 | Günümüzün dünyasının karmaşık örgüt yapıları ve yönetimde kullanılan teknikler, yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olma, | 4 | Yönetimle ilgili edinilen bilgileri yaşamında karşılaşacağı yönetsel sorunlara çözüm üretmede kullanabilme becerisine sahip olma, | 5 | Yönetimin evrensel ilkelerinden yasal yönetsel boyutuna alınan bilgiler sayesinde bir yöneticide olması gereken temel bilgi altyapısına ve kendini ifade edebilme becerisine sahip olmadır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yerelden küresele çevre, çevre sorunları, yönetimi, uluslararası, bölgesel ve ulusal boyutlarıyla çevre sorunlarına yaklaşımlar, getirilen çözümler ile çevre-ekonomi-kalkınma ilişkisi, sürdürülebilir kalkınma ile gerekli bilgi altyapısının oluşturulması ve her düzlemdeki çevre politikaları ve örgütlenmelerinin etkililiği, yeterliliğinin Türkiye, Dünya örnekleri dikkate alınarak incelenmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Çevre biliminin tarihsel gelişimi | | | 2 | İnsanlar ve Çevre: Ekosistem - Ekolojik denge | | | 3 | Besin ve madde döngüleri | | | 4 | Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye'deki durum: Flora ve fauna | | | 5 | Türkiye’deki endemik hayvan ve bitki türleri | | | 6 | Çevre Sorunları | | | 7 | Su kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Toprak kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler | | | 10 | Hava kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler | | | 11 | Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri | | | 12 | Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma | | | 13 | çevre eğitimine yönelik etkinlik geliştirme | | | 14 | Tartışma, Araştırma ve Sunumlar | | | 15 | Tartışma ve sunumlar | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Nuri Tortop, Eyüp İspir vd. ; Yönetim Bilimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2012
Şerif Şimşek; Yönetim ve Organizasyon, Günay Ofset, Konya, 2005
Kurthan Fişek; Yönetim, Kilit Yayınları, Ankara, 2012
Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım, İstanbul, 2010
Yusuf Şahin,Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi, Murathan Yayınevi, Trabzon, 2013
Turgay Ergun, A. Polatoğlu; Kamu Yönetimine Giriş, TODAİE Yayını, Ankara, 1992 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|