BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SB307.1BÇevre BilimiSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yerelden küresele çevre, çevre sorunları, yönetimi, yaklaşımların ortaya konulması; uluslararası, bölgesel ve ulusal düzlemde çevre sorunlarına yasal, yönetsel, ekonomik ve sosyal yaklaşımların ve getirilen çözümlerin analiz edilmesi ve getirilen çözüm önerilerinin etkililiğinin ve yeterliliğinin tartışılması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Esmeray ALACADAĞLI
Öğrenme Çıktıları
1Yönetim Bilimi alanında kuramsal, tarihsel ve işlevsel bilgilere sahip olma ve bu bilgileri disiplinler arası kullanabilme ve yönetim alanında araştırma yapabilme becerisi kazanma,
2Gelenekselden çağdaşa tüm yönetim yaklaşımlarını ve günümüz uygulamalarını karşılaştırabilme ve değerlendirme yetisini kazanma,
3Günümüzün dünyasının karmaşık örgüt yapıları ve yönetimde kullanılan teknikler, yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olma,
4Yönetimle ilgili edinilen bilgileri yaşamında karşılaşacağı yönetsel sorunlara çözüm üretmede kullanabilme becerisine sahip olma,
5Yönetimin evrensel ilkelerinden yasal yönetsel boyutuna alınan bilgiler sayesinde bir yöneticide olması gereken temel bilgi altyapısına ve kendini ifade edebilme becerisine sahip olmadır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yerelden küresele çevre, çevre sorunları, yönetimi, uluslararası, bölgesel ve ulusal boyutlarıyla çevre sorunlarına yaklaşımlar, getirilen çözümler ile çevre-ekonomi-kalkınma ilişkisi, sürdürülebilir kalkınma ile gerekli bilgi altyapısının oluşturulması ve her düzlemdeki çevre politikaları ve örgütlenmelerinin etkililiği, yeterliliğinin Türkiye, Dünya örnekleri dikkate alınarak incelenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çevre biliminin tarihsel gelişimi
2İnsanlar ve Çevre: Ekosistem - Ekolojik denge
3Besin ve madde döngüleri
4Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye'deki durum: Flora ve fauna
5Türkiye’deki endemik hayvan ve bitki türleri
6Çevre Sorunları
7Su kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler
8Ara sınav
9Toprak kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler
10Hava kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler
11Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri
12Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma
13çevre eğitimine yönelik etkinlik geliştirme
14Tartışma, Araştırma ve Sunumlar
15Tartışma ve sunumlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nuri Tortop, Eyüp İspir vd. ; Yönetim Bilimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2012 Şerif Şimşek; Yönetim ve Organizasyon, Günay Ofset, Konya, 2005 Kurthan Fişek; Yönetim, Kilit Yayınları, Ankara, 2012 Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım, İstanbul, 2010 Yusuf Şahin,Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi, Murathan Yayınevi, Trabzon, 2013 Turgay Ergun, A. Polatoğlu; Kamu Yönetimine Giriş, TODAİE Yayını, Ankara, 1992
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Ev Ödevi111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ143213333
ÖÇ233332322
ÖÇ323323222
ÖÇ423333254
ÖÇ533433245
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek