|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB211.2B | Afet ve Kriz Yönetimi | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Afet ve Kriz Yönetimi dersinin amacı, Kamu Yönetimi bölümü öğrencilerine afet, afet yönetimi, afet yönetiminin aşamaları, Türkiye’nin afetselliği, Afet durumlarında kamu yönetiminin sorumluluğu, kriz, kriz yönetimi kavramları hakkında bilgi vermektir. Türkiye’nin karşı karşıya kaldığı afet türleri ve afet potansiyeli, afet yönetiminin aşamaları, afet yönetiminin tarihsel gelişimi, Türkiye’de afet yönetiminin unsurları, kriz yönetiminin evreleri, krizi çözmenin yollarını öğretmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Hayriye Şengün | Öğrenme Çıktıları | 1 | Afet, kriz ve ilgili kavramlar hakkında fikir sahibi olur. | 2 | Afet Türleri veTürkiye’nin Afet potansiyeli, afet yönetiminin tarihsel süreci ve uluslararası boyutu hakkında bilgilenir | 3 | Bütüncül afet yönetimi, kriz yönetimi, acil durum planları hazırlamak konusunda bilgilenir. | 4 | Afetler karşısında neler yapılması ve krizlere nasıl müdahale edilmesi gerektiğini, kriz için hazırlıklı olma ve krizlerden sakınma konusunda bilgilenir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Afet ve kriz yönetiminin ilkeleri, -kavramlar-tanımlar ve standartlar, acil durum planlarının ve acil durum yönetiminin unsurları, acil durumlarda, iletişimin, tahliyenin önemi, zarar azaltma-hazırlık-müdahale- iyileştirme safhalarının incelenmesi, masa başı uygulamalar yanında; Kriz yönetiminin amacı, krizin tanımlanması,özellikleri, aşamaları, kriz yönetiminin özellikleri,tarihçesi, dönemleri,afetyönetimivekrizyönetimimevzuatıkonularındabilgivermeninyanısıra, öğrencilere sorgulayıcı, çözüm üreten bir düşünce yapısı kazandırmaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Afet, Kriz, Afet Yönetimi, Kriz Yönetimi kavramları | | | 2 | Türkiye’nin Afetselliği,
Afet Çeşitleri
- Deprem
- Sel
- Heyelan
- Çığ, kaya düşmesi, Tsunami vd.
| | | 3 | Osmanlı Dönemi
Cumhuriyet Dönemi
1944- 1999 Arası Dönem
1999 Sonrası
| | | 4 | Afet Yönetiminde sorumlu kurumsal yapılar;
AFAD
Türk Silahlı Kuvvetleri
Kızılay
Özel Sektör,
STK’lar
| | | 5 | Afet Yönetiminin aşamaları;
Zarar azaltma,
Önceden hazırlık, Müdahale
İyileştirme
Yeniden yapım süreçleri
| | | 6 | Birleşmiş Milletler
Hyogo Çerçeve Planı
Kobe Deklerasyonu | | | 7 | Acil Durum Planlarının hazırlanması | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Kriz yönetiminin amacı | | | 10 | Krizin özellikleri
Kriz yönetiminin özellikleri,
| | | 11 | Krizin tanımlanması,
Krizin izlenmesi,
Krizin çözümlenmesi
| | | 12 | Anayasa’da kriz yönetimi
Kriz Yönetmelikleri
| | | 13 | Kriz yönetiminin dönemleri, | | | 14 | Afet yönetimi yönetim ilişkisi | | | 15 | Konuların genel değerlendirilmesi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1- Hayriye Şengün, Özgür Önder, Murat Yaman : Afet Yönetimi ve Politikaları
2- A. Murat Köseoğlu, Afet Yönetimi ve İnsani Yardım.
3- Tayfun Özdikmen, Afet ve Acil Durum Yönetimi
4- Recep Sait Arpat, Acil Durum ve Kriz Yönetimi
5- Melek Vergili Tüz, Kriz Yönetimi
6- Hayriye Şengün, Seçil Gül Meydan Yıldız, Binali Tercan: Türkiye'de Afet Yönetimi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Gözlem | 2 | 3 | 6 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|