Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | UT408B.13 | Uluslararası İşletmecilikte Karar Verme | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, uluslararası düzeyde faaliyet gösteren firmaların kararlarını analiz etmeye yönelik bir çerçeve sunmaktadır. Derste, uluslararası işletmelerin optimizasyon problemlerine yönelik çözüm stratejileri oluşturmak için yaygın olarak kullanılan yönetim bilimi araçları ve karar verme yaklaşımları üzerinde durulacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İşletme problemlerini çözmek için matematiksel modelleme ve doğrusal programlamanın temel bileşenleri konusunda bilgi sahibi olmak. | 2 | Zorlayıcı ve belirsiz uluslararası iş ortamında karar vermek için yönetim biliminin temel araçlarını kullanabilmek. | 3 | Karmaşık uluslararası işletmecilik problemleri karşısında eleştirel düşünme ve bağımsız problem çözme becerilerini kullanabilmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Karar Süreci ve Model Kurma | | | 2 | Doğrusal Programlamaya Giriş Uluslararası İşletmecilikteki Doğrusal Programlama Uygulamaları | | | 3 | Doğrusal Programlama modellerinin Çözümü Duyarlılık Analizi | | | 4 | Özel Amaçlı Doğrusal Programlama Uygulamaları: Ulaştırma ve Atama Modelleri | | | 5 | Ağ Optimizasyonu | | | 6 | Oyun Teorisi | | | 7 | Karar Teorisi ve Fayda Belirsizlik ve Risk Altında Karar Verme | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Karar Teorisi ve Fayda Belirsizlik ve Risk Altında Karar Verme | | | 10 | Çok Kriterli Karar Modelleri | | | 11 | Kapsamlı Vaka Analizleri | | | 12 | Kapsamlı Vaka Analizleri | | | 13 | Kapsamlı Vaka Analizleri | | | 14 | Kapsamlı Vaka Analizleri | | | 15 | Kapsamlı Vaka Analizleri | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Statistics, Data Analysis, and Decision Modeling, 2010, Pearson Education.
Introduction to Management Science, Hillier and Hillier, 2010, Pearson Education.
Operations Research: Applications and Algorithms, Wayne L. Winston, 4th ed. or later ed., Thomson Learning.
Decision Theory, Principles and Applications, Giovanni Parmigiani, Lurdes Yoshiko Tani Inoue, John Wiley and Sons, 2009 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 20 | 40 |
Final Sınavı | 2 | 20 | 40 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|