BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UT309B.6Küresel Marka YönetimiSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Küreselleşme çerçevesinde marka yönetimi becerisini kazandırma, işletmenin diğer fonksiyonlarını birarada çalıştırabilme, rekabet avantajı yaratma ve küresel rekabet edilebilirlik konusunu öğrenme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Marka kavramı ve marka yönetimi ile ilgili yaklaşımların anlaşılması
2Marka genişletme stratejileri
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Marka kavramı ve marka yönetimi, pazarlama stratejisinden marka stratejisine marka yönetimi; marka konumlandırması belirleme ve yerleştirme, marka değeri aratacak marka unsurlarını belirleme, marka değeri yaratacak pazarlama ve bütünleşik marka iletişimi programlarını oluşturma, marka performansını ölçme ve yorumlama, marka değerini geliştirme ve sürdürme, marka yöneticisinin ve marka değerini korumakla görevli reklam ajansı ile diğer pazarlama iletişimi uzmanlarının bu kapsamda görevleri; marka sadakati yaratma politikaları, yeni ürün sunumu ve marka genişletme stratejileri, zaman içinde marka yönetimi, farklı pazar kesimlerinde ve global pazarlarda marka yönetimi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Marka ve Marka Yönetimi
2Müşteri tabanlı marka değeri
3Marka Konumlandırma ve değerler
4Marka değeri yaratmada marka bileşenlerinin seçilmesi
5Marka değeri yaratırken pazarlama programlarının oluşturulması
6Marka değeri yaratılırken bütünleşik pazarlama iletişiminin yeri
7 Marka değeri yaratımında ikincil marka bilinirliğinin güçlendirilmesi
8Arasınav
9Marka değeri yaratmada ikincil marka bilinirliğinin güçlendirilmesi
10Marka değeri kaynakları
11 Marka değerinin getirilerinin ölçülmesi
12Marka stratejileri tasarlama ve uygulama
13Marka stratejileri tasarlama ve uygulama
14Yeni ürün geliştirme ve marka genişlemeleri
15Uzun dönemli marka yönetimi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Güçlü Markalar Yaratmak, David A. Aaker, Mediacat Yayıncılık / İş Kitabı Dizisi - İleri Düzeyde Marka Yönetimi, (Değişen Dünyada Markaları Yönetmek) Paul Temporal, Brandage / İş Yönetimi Dizisi -Küresel Marka, Nigel Hollis, Brandage / İş Yönetimi Dizisi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14456
Ev Ödevi12448
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)124
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15443444444
ÖÇ24445444434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek