BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UT309B.4Para ve BankaSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öncelikli olarak para piyasası kavramlarını, Türkiye’deki mali yapıyı ve para teorisini ortaya koymaktır. Daha sonra bu ders kapsamında, para politikasının işleyişini ve ekonomi üzerindeki etkilerini açıklayabilmek amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Şaduman YILDIZ
Öğrenme Çıktıları
1Para piyasası ile ilgili kavramları açıklayabilme.
2Türkiye’de mali yapıyı ortaya koyma.
3Para politikası araçlarını açıklayabilme.
4Para politikasının nasıl işlediğini ortaya koyma.
5Enflasyon hedeflemesi politikasının nasıl işlediğini ve ekonomi üzerinde hangi etkilere yol açtığını ortaya koyabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel kavramlar, Türkiye’de mali yapı ve TCMB, para politikası araçları, para arzı, para talebi, faiz, para politikası, parasal aktarım mekanizması ve enflasyon hedeflemesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanım ve Kavramlar 1: Para piyasası, bono, tahvil, mevduat sertifikası, repo, ters repo, ters repo, swap, portföy, menkul kıymet, hisse senedi, akreditif, nominal değer, reel değer.
2Tanım ve Kavramlar 2: Temettü, faiz, stopaj, borsa, mevduat, tevdiat, açığa satış, spot piyasa, emisyon, sermaye piyasası, operasyonel açık, faiz dışı denge, senyoraj, faiz, döviz kuru.
3Türkiye’de Mali Yapı ve TCMB
4Para Politikası Araçları
5Mevduat Bankaları
6Mali Hizmet Kuruluşları
7Diğer Mali Kurumlar ve Yarı Mali Kurumlar
8Ara Sınav
9Para Arzı
10Para Talebi
11Faiz
12Genişletici Para Politikası
13Daraltıcı Para Politikası
14Parasal Aktarım Mekanizması
15Enflasyon Hedeflemesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özyurt, H., 2006; Para Teori ve Politikası, Derya Kitabevi, Trabzon Keyder, N. 2002; para Teori-Politika-Uygulama, Seçkin Yayıncılık ve Dağıtım, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14342
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
Ev Ödevi11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14443224323
ÖÇ24443324323
ÖÇ34443324434
ÖÇ44443324434
ÖÇ54443324434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek