BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UT214B.2Uluslararası Hizmet YönetimiSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, uluslararası bağlamda hizmet yönetimi düşüncesini ve hizmet yönetiminin boyutlarını anlamaktır. Bu ders, öğrencilerin uluslararası hizmet sağlayıcılarında ya da üretim yaparken aynı zamanda hizmet boyutuna önem veren uluslararası firmalarda yönetici olarak üstlenecekleri rolde başarılı olmalarına yardımcı olmak üzere tasarımlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Hizmeti diğer mallardan ayırmak, hizmetin temel kavramlarını, özelliklerini, sınıflandırmalarını öğrenmek
2Hizmet sektöründeki temel değişikliklerini ve bu değişikliklerin uluslararası hizmet sağlayıcıların faaliyetleri üzerindeki etkilerini anlamak
3Hizmet sağlayıcıların uluslararasılaşması sürecinde hizmet pazarlaması uygulamalarının anlamak ve müşterilerin kültürel farklılıkları ve diğer uluslararası çevre faktörleri çerçevesinde yorumlamak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Uluslararası Çevrede Hizmetlerin Yapısı
2 Uluslararası Çevrede Hizmetlerin Yapısı
3 Uluslararası Rekabetçi Pazarlarda Hizmet Konumlandırması
4 Uluslararası Rekabetçi Pazarlarda Hizmet Konumlandırması
5 Hizmetlerin Fiziksel ve Elektronik Kanallar Aracılığı ile Dağıtımı
6Hizmet Sektöründe Farklı Kültürlerin Tüketici Davranışları
7 Hizmet Sürecini Tasarlamak ve Yönetmek, rekabetçi avantaj yaratmak için Hizmet Sektöründe Çalışanları yönetme
8Ara sınav
9 Hizmet Sürecini Tasarlamak ve Yönetmek, rekabetçi avantaj yaratmak için Hizmet Sektöründe Çalışanları yönetme
10 İlişkileri yaratma ve müşteri bağlılığı oluşturma
11 Hizmet kalitesini ve verimliliği arttırma
12 Uluslararası alanda çeşitli sektörlerde hizmet verenleri inceleme
13 Uluslararası alanda çeşitli sektörlerde hizmet verenleri inceleme
14 Uluslararası alanda çeşitli sektörlerde hizmet verenleri inceleme
15Örnek Olay Çözümü
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Lovelock, Christopher and Wirtz, Jochen (2007) Services Marketing, Prentice Hall. Zeithaml, Valarie and Bitner, Mary Jo (2000) Services Marketing, McGraw-Hill.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Ev Ödevi12336
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14444334544
ÖÇ24444455444
ÖÇ34444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek