Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | UT211B.9 | Arapça I | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Arapça yazma, okuma ve günlük konuşma ile Türkçedeki Arapça sözcüklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci, başlangıç düzeyindeki Arapça metinleri okuyabilir. | 2 | Günlük konuşma yapabilir.
| 3 | Öğrenci başlangıç düzeyinde Arapça yazabilir | 4 | Öğrenci basit konuşmaları anlayabilir | 5 | Öğrenci Arapçanın gramerini öğrenir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Başlangıç düzeyinde Arapça okuma, yazma ve konuşmanın öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bunun için Arap dilinin temel dilbilgisi yapısı, sözcükleri öğretilecektir. Ayrıca Osmanlı Türkçesinde kullanılan Arapça sözcük ve kalıplara yer verilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Arapçaya genel giriş ve Arap alfabesinin özellikleri | | | 2 | Arapçaya genel giriş ve Arap alfabesinin özellikleri | | | 3 | Gramer: Telaffuz | | | 4 | Gramer: İsimlere giriş | | | 5 | Gramer: Kelime yapımı | | | 6 | Gramer: Fiillere giriş; Okuma parçası | | | 7 | Gramer: Fiillere giriş; Okuma parçası | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Gramer: Edatlar; Okuma parçası | | | 10 | Gramer: İsimlerin çekimi; Okuma parçası | | | 11 | Gramer: İsimlerin çekimi; Okuma parçası | | | 12 | Gramer: Fiiller, Şimdiki zaman; Okuma parçası | | | 13 | Gramer: Fiiller, Şimdiki zaman; Okuma parçası | | | 14 | Gramer: Gelecek zaman; Okuma parçası | | | 15 | Gramer: Geçmiş zaman; Okuma parçası | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ateş, Ahmed, Tahsin Yazıcı, Nihad M. Çetin. Arapça dilbilgisi: alfabe, kelime, şekil bilgisi, türetme I. İstanbul: İÜ Edebiyat Fakültesi, 1964.
Cörtü, Meral. Arapça dilbilgisi: sarf, nahiv, edatlar. İstanbul MÜ İlahiyat Fakültesi Vakfı, 1999.
Karabacak, Esra, Tahsin Ömer Tahaoğlu. Pratik Arapça öğretimi I. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi, 1994.
Maksudoğlu, Mehmet. Arapça dilbilgisi. 11.bs. İstanbul: Kitabevi, 2004.
Yazıcı, Hüseyin. Örnekleriyle Arapça'da bağlaçlar ve yapılar. İstanbul: Dağarcık, 1998 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Arapça | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 12 | 3 | 36 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|