BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UT211B.9Arapça ISeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Arapça yazma, okuma ve günlük konuşma ile Türkçedeki Arapça sözcüklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci, başlangıç düzeyindeki Arapça metinleri okuyabilir.
2Günlük konuşma yapabilir.
3Öğrenci başlangıç düzeyinde Arapça yazabilir
4Öğrenci basit konuşmaları anlayabilir
5Öğrenci Arapçanın gramerini öğrenir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Başlangıç düzeyinde Arapça okuma, yazma ve konuşmanın öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bunun için Arap dilinin temel dilbilgisi yapısı, sözcükleri öğretilecektir. Ayrıca Osmanlı Türkçesinde kullanılan Arapça sözcük ve kalıplara yer verilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Arapçaya genel giriş ve Arap alfabesinin özellikleri
2Arapçaya genel giriş ve Arap alfabesinin özellikleri
3Gramer: Telaffuz
4Gramer: İsimlere giriş
5Gramer: Kelime yapımı
6Gramer: Fiillere giriş; Okuma parçası
7Gramer: Fiillere giriş; Okuma parçası
8Ara sınav
9Gramer: Edatlar; Okuma parçası
10Gramer: İsimlerin çekimi; Okuma parçası
11Gramer: İsimlerin çekimi; Okuma parçası
12Gramer: Fiiller, Şimdiki zaman; Okuma parçası
13Gramer: Fiiller, Şimdiki zaman; Okuma parçası
14Gramer: Gelecek zaman; Okuma parçası
15Gramer: Geçmiş zaman; Okuma parçası
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ateş, Ahmed, Tahsin Yazıcı, Nihad M. Çetin. Arapça dilbilgisi: alfabe, kelime, şekil bilgisi, türetme I. İstanbul: İÜ Edebiyat Fakültesi, 1964. Cörtü, Meral. Arapça dilbilgisi: sarf, nahiv, edatlar. İstanbul MÜ İlahiyat Fakültesi Vakfı, 1999. Karabacak, Esra, Tahsin Ömer Tahaoğlu. Pratik Arapça öğretimi I. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi, 1994. Maksudoğlu, Mehmet. Arapça dilbilgisi. 11.bs. İstanbul: Kitabevi, 2004. Yazıcı, Hüseyin. Örnekleriyle Arapça'da bağlaçlar ve yapılar. İstanbul: Dağarcık, 1998
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Arapça
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Ev Ödevi12336
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14445444334
ÖÇ24544344444
ÖÇ34555443434
ÖÇ45444343443
ÖÇ54344343434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek