BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UT211B.3Kültürlerarası Tüketici DavranışlarıSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilere tüketici davranışı konusunu kültürel farklılıkları esas alarak açıklamaktadır. Dersin temel amacı öğrencilerin pazarlama sistemi içinde tüketici davranışını ve kültürlerin tüketicilerin davranışına etkilerini anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler tüketicileri ve onların davranışlarını kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak değerlendirmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, tüketici davranışlarının pazarlama stratejileri üstündeki etkilerini sezmenin yararlarını anlamak için temel tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterebilmelidir.
2Öğrenciler, kültürel ve kültürler-arası tüketici davranışlarının uluslararası işletmecilik sistemindeki önemini farkedebilmek için bunların temel konseptlerine aşikar olmalıdırlar.
3 Öğrenciler, kültürel farklılıkla tutarlı olarak tüketicilerin karar verme süreçlerini detaylandırabilmek için farklı kültürler arası etkileşimleri belirleyebilmelidirler.
4 Öğrenciler kütüphane ve online kaynaklardan tüketici davranışları ile ilgili verileri toplama ve yorumlama konusunda becerilere sahip olabilmelidir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ders sürecinde farklı öğretim şekilleri kullanılacaktır. Zamanın çoğu sınıf içerisinde farklı aktiviteleri tartışarak geçirilecektir. derse hazır gelmek son derece önemlidir ki bu anlamda derse katılım, ders materyallerinin okunarak derse gelerek deneyimlerin paylaşılması önemlidir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Farklı Kültürlerde Tüketici Davranışı
2Küreselleşme ve Küresel Tüketici Kültürü, Küresel Pazarlama ile Kültürler Arası Pazarlamanın Karşılaştırılması
3 Kültür Nedir Tanımı, Boyutları ve Süreci
4 Tüketici Davranışında Yakınsama ve Uzaklaşma
5Kültürün Tüketicilerin Tutumlarına Etkisi
6Kültürün Tüketicilerin Tutumlarına Etkisi
7Kültürün Sosyal Sürece Etkisi
8Ara sınav
9Kültürün Sosyal Sürece Etkisi
10 Örnek Olay Çözümlemesi
11Örnek Olay Çözümlemesi
12 Kültürün Sosyal Sürece Etkisi
13Kültürün Sosyal Sürece Etkisi
14 Kültürün Zihinsel Sürece Etkisi
15Kültürün Zihinsel Sürece Etkisi
16Ara sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Marieke de Mooij, (2011), Consumer Behavior and Culture: Consequences for Global Marketing and Advertising Second Edition, SAGE Publications, Inc Geert Hofstede (2001), Culture s Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions, And Organizations Across Nations, Second Edition. Sage. Jan Callebaut et al. (2000), Cross-Cultural Window on Consumer Behavior. Coronet Books A. Coskun Samli (1995), International Consumer Behavior: Its Impact on Marketing Strategy Development. Quorum Books Solomon, Michael R. (2007). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. 7th Edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım14342
Ev Ödevi5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)77
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14444343444
ÖÇ25443444444
ÖÇ35454334444
ÖÇ45445434334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek