BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
UT211B.2Sürdürülebilir PazarlamaSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı uluslararası işlecilik eğitimi alan lisans öğrencilerinin, pazarlama yeterliliklerini sürdürülebilirlik perspektifinden bakarak yeniden kurgulayabilmelerini ve pazarlama yönetiminde bir paradigma değişimi olduğunu öğrenebilmelerini sağlamaktır. Günümüzde dünya çok önemli çevresel, sosyal ve ekonomik sorunlarla karşı karşıyadır. İklim krizi-küresel ısınma bugünün en kritik sorunudur. Mevcut sanayi, ticaret, barınma, tüketim süreçleri sebebiyel ortaya çıkan bu tahrip edici sorun öncelikle yeni bir pazarlama paradigmasına geçişi zorunlu kılmıştır. Bu derste pazarlama becerileri yeni bir paradigmadan tartışılacak ve yeni yöntemler, mekanizmalar, süreçler ve çözümler tartışılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci mevcut işletmecilik ve pazarlama bilgisini, kavramlarını eleştirel bakış açısıyla yeniden sorgular
2Öğrenci dünyanın ve toplumun temel sorunlarını analiz etme becerisini kazanır.
3Dünyanın ve toplumun sorunlarının çözümüne ilişkin değişen işletmecilik bakış açısını kurgulayabilir
4Pazarlama bakışa açısını dünyanın ve toplumun sorun ve ihtiyaçlarına yönelik olarak tekrar kurgulayabilme yeteneği kazanır.
5Etkin pazarlama tekniklerini toplumsal, ekonomik ve çevre sorunlarının çözümü için kullanmayı öğrenir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 21. YY'da Pazarlama
2 Sürdürülebilirlik için pazarlama çerçevesi
3Sosyo-Ekonomik sorunlar
4Sürdürülebilir tüketici davranışı
5Sürdürülebilir pazarlama değer ve amaçları
6Sürdürülebilir pazarlama değer ve amaçları
7Sürdürülebilir pazarlama stratejileri
8Ara sınav
9Sürdürülebilir pazarlama stratejileri
10Müşteri çözümleri
11 İletişim
12 Müşteri maliyeti
13 Sürdürülebilir pazarlamaya dönüşüm
14Sürdürülebilir pazarlamayı yeniden kurgulamak
15Sürdürülebilir pazarlamayı yeniden kurgulamak
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Derse Katılım14342
Ev Ödevi4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555434444
ÖÇ25444434444
ÖÇ34334444444
ÖÇ45455444544
ÖÇ54443444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek