Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | UT211B.2 | Sürdürülebilir Pazarlama | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı uluslararası işlecilik eğitimi alan lisans öğrencilerinin, pazarlama yeterliliklerini sürdürülebilirlik perspektifinden bakarak yeniden kurgulayabilmelerini ve pazarlama yönetiminde bir paradigma değişimi olduğunu öğrenebilmelerini sağlamaktır. Günümüzde dünya çok önemli çevresel, sosyal ve ekonomik sorunlarla karşı karşıyadır. İklim krizi-küresel ısınma bugünün en kritik sorunudur. Mevcut sanayi, ticaret, barınma, tüketim süreçleri sebebiyel ortaya çıkan bu tahrip edici sorun öncelikle yeni bir pazarlama paradigmasına geçişi zorunlu kılmıştır. Bu derste pazarlama becerileri yeni bir paradigmadan tartışılacak ve yeni yöntemler, mekanizmalar, süreçler ve çözümler tartışılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci mevcut işletmecilik ve pazarlama bilgisini, kavramlarını eleştirel bakış açısıyla yeniden sorgular | 2 | Öğrenci dünyanın ve toplumun temel sorunlarını analiz etme becerisini kazanır. | 3 | Dünyanın ve toplumun sorunlarının çözümüne ilişkin değişen işletmecilik bakış açısını kurgulayabilir | 4 | Pazarlama bakışa açısını dünyanın ve toplumun sorun ve ihtiyaçlarına yönelik olarak tekrar kurgulayabilme yeteneği kazanır. | 5 | Etkin pazarlama tekniklerini toplumsal, ekonomik ve çevre sorunlarının çözümü için kullanmayı öğrenir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 21. YY'da Pazarlama | | | 2 | Sürdürülebilirlik için pazarlama çerçevesi | | | 3 | Sosyo-Ekonomik sorunlar | | | 4 | Sürdürülebilir tüketici davranışı | | | 5 | Sürdürülebilir pazarlama değer ve amaçları | | | 6 | Sürdürülebilir pazarlama değer ve amaçları | | | 7 | Sürdürülebilir pazarlama stratejileri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Sürdürülebilir pazarlama stratejileri | | | 10 | Müşteri çözümleri | | | 11 | İletişim | | | 12 | Müşteri maliyeti | | | 13 | Sürdürülebilir pazarlamaya dönüşüm | | | 14 | Sürdürülebilir pazarlamayı yeniden kurgulamak | | | 15 | Sürdürülebilir pazarlamayı yeniden kurgulamak | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|